#Stăm acasă: 10 metode prin care îți menții moralul ridicat în perioada de izolare socială

#Stăm acasă: 10 metode prin care îți menții moralul ridicat în perioada de izolare socială

Pandemia de coronavirus duce la schimbări majore în toate aspectele vieții, care ne determină să regândim modul în care trăim, muncim și relaționăm. Pentru că una dintre măsurile eficiente de combatere a transmiterii virusului este distanțarea fizică a indivizilor, acest lucru vine în timp cu consecințe precum anxietatea, insomnia sau dificultăţi în a face faţă stresului.

Limitarea contactului cu oamenii dragi, cu membrii familiei sau familia, cu colegii de job sau prietenii, ar putea afecta serios starea de spirit a oamenilor. Psihologii sunt de părere că odată cu izolarea socială pot apărea stări depresive, stresul și sentimente de panică la nivel individual, toate fiind foarte neplăcute, dar inevitabile și chiar normale în această situație.

Ajutorul specializat din partea unui psiholog online este primul pas pe care îl putem face, dar nu singurul. Există o serie de recomandări de luat serios în considerare pentru a-ți menține moralul ridicat pentru ca această perioadă să treacă mai ușor.

Așadar, iată cele mai eficiente 10 metode pentru a-ți menține un moral ridicat și pentru a face față cât mai bine acestei perioade de izolare socială:

1. Limitează expunerea la știri care îți alimentează starea anxioasă

Nu este prima dată când se face această recomandare de a evita expunerea la știri negative. Știrile negative ne pot influenţa gândirea prin mecanisme multiple, unul dintre cele mai fascinante fiind interacţiunea informaţiei negative cu disonanţele noastre cognitive și tendinţa noastră naturală de a ne concentra atenţia pe ceea ce este negativ. Specisaliștii spun că suntem capabili să rupem cercul vicios, iar un prim pas este acela de a ne limita consumul, expunerea la știrile care promovează negativismul.

2. Creează noi activități, practică un hobby 

Practicarea unei noi activități sau a unui hobby poate aduce multiple beneficii în viața ta, iar câteva dintre acestea ar fi: creșterea puterii de concentrare și a creativității, creșterea stimei de sine și a motivației, creșterea calității timpului liber, reducerea stresului, deconectarea de la rutina zilnică sau obținerea unui echilibru între viața profesională și cea personală.

3. Menține legătura cu cei dragi prin sistem video de la distanță

Chiar dacă nu ne mai putem vedea cu o parte din membrii familiei sau prietenii, asta nu înseamnă cu nu poți socializa. Poți face acest lucru cu ajutorul aplicațiilor video care îți oferă șansa să vorbești și să-i vezi pe cei dragi, ori de câte ori dorești, chiar dacă separați de un ecran digital.

 izolare sociala

4. Ia contact cu mediul exterior în condiții de siguranță

Izolarea la domiciul nu înseamnă să nu mai ieși deloc din casă, mai ales dacă nu te încadrezi în categoria persoanelor cu risc. Dacă nu locuiești la casă unde ai o curte la dispoziție pentru a ieși câteva minute pe zi în aer liber, atunci mergi la cumpărături sau ajută un vecin în vârstă făcându-i și lui cumpărăturile. Este indicat să ieși afară când ai posibilitatea, respectând regulile de distanțare socială și măsurile de igienă corespunzătoare.  

5. Apelează la servicii de consiliere psihologică la distanță

Această situație de izolare socială produce emoții precum anxietatea, tristețea, cauzate de incertitudinile resimțite. Este un moment greu pentru toți, dar cea mai bună soluție este să rămânem calmi, să ne informăm din surse credibile, autorizate și să apelăm la ajutor specializat dacă dezvoltăm stări de anxietate sau atacuri de panică. 

6. Reorganizează casa

O casă curată nu este doar un mediu sănătos, ci o atmosferă care îți aduce armonie și echilibru psihic. Se spune ca ordinea din exterior stimulează ordinea în interiorul nostru, în gândire iar dezordinea din exterior generează dezordine și în mintea noastră. Deci, ce spui de o sesiune de sortare și ordonare a lucrurilor din casă?

curatenie casa

7. Meditează, învață să-ți pui ordine în gânduri

Există peste 3000 de studii științifice care atestă beneficiile meditației. Acestea au demonstrat chiar că după o perioadă de practică a meditație, se constată o reducere semnificativă a hormonului stresului, numit cortizol. Aceste tehnici pot fi practicate de oricine; există materiale gratuite pe Internet și pot fi descărcate chiar aplicații de inițiere în aceste metode de gestionare a stresului.

8. Adoptă un stil de viață sănătos

Și aici ne referim inclusiv la alimentație și la reducerea consumul de alimente junk food. Profită de acest timp ca să gătești sau să prepari gustări simple și sănătoase din produse cât mai proaspete. Suma obiceiurilor noastre se reflectă în starea sănătăţii pe care o avem, iar starea de spirit este strâns legată de propriul stil de viaţă. Contează mult ceeea ce mâncăm, dacă facem sau nu mişcare, dacă fumăm sau consumăm alcool etc.

9. Practică o activitate fizică

Exerciţiile fizice regulate sunt vitale pentru sănătate. Acestea ajută la controlul greutăţii, deci nu ar trebui să lipsească din programul tău indiferent că ești izolat în casă. Găsește activități fizice care pot fi făcute în interior (yoga, pilates, dans etc) și urmează cu regularitate acest program. 

10.  Vizionează comedii și citește lucruri amuzante

În general, oamenii care râd sunt mai relaxați și mai puțin stresați. Obișnuiește-te ca și în această perioadă să găsești modalități de a-ți menține latura amuzantă. Vizionează comedii, filmulețe pe youtube sau articole de blog cu faze comice care stârnesc ușor râsul.

Distanțarea și izolarea socială impusă de pandemia cu noul coronavirus nu trebuie să însemne singurătate și retragere din stilul de viață anterior. Menține contactul cu cei dragi, sună-i cât mai des, practică mișcare în interiorul casei, găsește-ți o activitate sau un hobby nou care îți face plăcere, petrece timp cu familia și copiii făcând acele lucruri pe care le tot amânați sau nu aveați timp de ele. 

Categorii

Suport clienti Luni - Vineri: 10.00 - 18.00

0371-133.753 office@debonaire.ro
close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!