5 cele mai noi și eficiente metode de recrutare

5 cele mai noi și eficiente metode de recrutare

Se consideră că o companie este pe atât de bună pe cât sunt angajații ei, iar orice proces de recrutare spune ceva despre identitatea unei organizații cât și despre cultura organizațională a business-ului respectiv. De aceea recrutarea reprezintă unul dintre pilonii principali pentru o bună funcționare a unui mediu stabil într-o situație de dezechilibru a pieței muncii.

Dacă anul 2020 a fost un an al inovării și al oportunității, 2021 ne-a dat șansa de a continua ce am început. În ultimul an, am asistat la transformarea organizațiilor, echipelor și industriilor în moduri pe care nu le credeam posibile. Recrutarea a trecut de la incertitudine și stagnare la inovare și creștere neașteptată. Echipate cu instrumentele, strategiile și informațiile necesare, echipele de HR au avut șansa de a-și regândi procesele, elimina imperfecțiunile și remodela practicile și unele metode de recrutare astfel încât să fie mai bine ancorate în prezent.

Trenduri metode de recrutare 2021

În 2021, trendul de creștere al recrutărilor continuă și aduce cu el nevoia de a ține pasul cu o nouă lume a muncii. Multe din companii plănuiesc să crească numărul de angajări, în timp ce doar foarte puține previzionează o scădere a acestora.

În anii următori, organizațiile poziționate pentru succes vor fi cele care reușesc să renunțe la modurile vechi de a face lucrurile și aleg, în schimb, să găsească soluții și metode de recrutare noi, potrivite lumii moderne. Pe acest drum va fi mai multă nevoie de tehnologie și de inovațiile sale pentru a ne îndeplini obiectivele în ciuda limitărilor fizice. Tehnologia există pentru a face posibil ceea ce oamenii și echipele deconectate nu pot realiza

  • Recrutarea remote va deveni mai populară - Dacă până acum tranziția către munca remote a fost făcută forțat, din necesitate, anul acesta pare că organizațiile au acceptat-o ca pe noul mod de lucru și sunt mult mai deschise să o acomodeze din proprie inițiativă. Cu aceste metode de recutare remote recrutarea este mult mai simplă iar numărul colegilor remote din companii este în creștere.
  • Regimul de lucru hibrid - Acomodarea la regimul de lucru hibrid este cel mai pronunțat trend al anului, iar cele mai multe dintre organizații sunt pregătite să aibă mai mulți colegi care lucrează de la distanță. Rămâne de rezolvat procentul din forța de muncă ce va lucra remote și înlocuirea birourilor fizice cu unele virtuale.
  • Candidații sunt pe primul loc - De la crearea unor experiențe și metode de recrutare mai bune și până la diversificarea canalelor de promovare, echipele de HR își întorc privirea către candidați și către felul în care îi pot atrage pe cei mai buni dintre ei, dar mai ales pe cei care se pot adapta cu ușurință unui mediu de lucru aflat în continuă schimbare. Dorința de creștere și învățare, capacitatea de adaptare și abilitatea de a naviga situațiile incerte, sunt criteriile pe baza cărora angajatorii vor face alegerile de recrutare în anii următori.
  • Transformarea digitală – Este unul din cele mai populare cuvinte în ultima perioadă, iar instrumentele digitale sunt vehiculul cu ajutorul căruia putem face o tranziție mai ușoară către un regim hibrid de muncă. Adoptarea unor soluții tehnologice și folosirea unui soft pentru metode de recutare, va însemna simplificarea muncii și reducerea timpului. Acest lucru le va permite echipelor de recrutare și de resurse umane să își dedice timpul și energia activităților cu un impact mai mare asupra organizației. Digitalizarea recrutării se transformă dintr-o simplă preferință într-o adevărată necesitate. Utilitatea softului de recrutare se va vedea în: colectarea aplicațiilor pentru joburile disponibile, urmărirea indicatorilor de recrutare, comunicarea cu candidații, programarea interviurilor, screeningul aplicanților, colaborarea internă a echipelor de recrutare, evaluarea candidaților și colectarea feedbackului.

Cele mai eficiente metode de recrutare în prezent

Tot mai mulți angajatori își optimizează în ultima vreme, cu ajutorul tehnologiei, toate procesele de recrutare, cu scopul de a reduce costurile și de a economisi timpul petrecut cu metode de recrutare tradiționale.

Fie că vorbim despre recrutare prin Skype, LinkedIn și chatbot-uri, companiile apelează tot mai des la tehnologii pentru recrutare. Iar cloud-ul oferă soluții flexibile, în timp real, pentru toate firmele interesate de metode de recrutare noi.

Recrutarea pe rețelele de business

LinkedIn este o adevarată mină de aur pentru recrutori. Pe o singură platformă pot publica anunțuri, găsesc potențiali candidați și au acces și la referințele acestora, dobândite de-a lungul activității profesionale. Un studiu realizat anul trecut de specialiști de marketing a arătat faptul că 85% dintre candidați sunt recrutați prin networking pe rețele sociale.

LinkedIn poate fi utilizată contra unui abonament lunar și reduce substanțial costurile de recrutare care înseamnă atât publicarea de anunțuri pe site-uri de profil sau prin intermediul unor firme specializate, cât și selecția și urmărirea candidaților. Mai mult decât atât, specialiștii HR pot identifica mai ușor persoanele potrivite cu ajutorul puterii network-ului. Pe aceeași rețea sunt, laolaltă, foști și actuali parteneri de business, colegi de facultate sau absolvenți de cursuri de specializare. Toate aceste contacte înseamnă o șansă în plus de a găsi o persoană cu skill-urile necesare pentru a ocupa poziția scoasă de firmă la concurs sau pentru a recomanda un potențial candidat.

Mai nou, și Facebook oferă posibilitatea paginilor de business să posteze joburi și le permite utilizatorilor să aplice, în urma unui proces de întrebări personalizat chiar de angajator, prin pagina de Facebook. Deși nu este foarte folosit în Romania, Twitter este un alt mediu în care candidații își pot evidenția competențele. Companiile și specialiștii pot intra în dialog, observând și aici persoanele de care pot fi interesate. Și pe LinkedIn, și pe Facebook și chiar și pe Instagram se pot derula reclame, targetate exact pe grupurile cu experiența necesară pentru pozițiile pe care se recrutează. 

Skype sau interviul virtual

Tehnologia a șters granițele în recrutare și a adus economii vizibile angajatorilor. Nu contează așadar prea mult faptul că specialistul HR și candidatul sunt la sute de kilometri distanță dacă interviul poate avea loc online. Este o metodă eficientă de a filtra candidații aflați uneori în altă țară sau chiar pe un alt continent.

Interviul pe Skype este în același timp o soluție care salvează timp și pentru candidat, pentru că în urma discuției inițiale, acesta își poate da seama dacă slujba este una potrivită pentru el. Mai mult, un astfel de interviu poate avea loc într-o cafenea sau la domiciliul acestuia, ori în pauza de prânz, astfel încât interviul să nu fie amânat zile la rând.

Chatbot-uri

Poate printre cele mai eficiente metode de a reduce costurile și a economisi timp este folosirea de chatbot-uri. Aceste tehnologii pentru recrutare utilizează întrebări de departajare și demonstrații live despre cum arată jobul pentru care aplică un candidat. Este dintre acele metode de recrutare utilizate mai ales de recrutorii care sunt în căutarea candidaților pentru poziții din IT, vânzări și relații cu clienții.

Chatbot-ul ajută candidații să aplice simplu și rapid pentru un post în cadrul companiei folosind filtre precum sediul și nivelul de experiență. În plus, secțiunea practică înseamnă parcurgerea mai multor teste cu întrebări și exerciții specifice domeniului de activitate.

Recrutare în cloud

Recrutarea prin intermediul soluțiilor în cloud este la îndemâna oricărei companii indiferent de mărime. Aceste metode de recrutare simplifică și eficientizează recrutarea: cu trei click-uri poate fi generată o listă a candidaților potriviți pentru slujba scoasă la concurs.

Focusul este pe folosirea unui program informatic conectat la bazele de date ale portalurilor de joburi și apoi se mută pe identificarea viitorilor angajați. În acest fel, timpul și costurile alocate procesului de angajare se reduc foarte mult. Astfel, scade substanțial volumul de muncă al angajaților din HR, aceștia având mai mult timp să se ocupe de creșterea performanței companiei și de fidelizarea salariaților existenți.

Webinariile sau conferințele virtuale

Tot mai multe companii apelează la webinarii ca metode de recrutare pentru a-și crește gradul de expunere și a reuși să discute cu persoane din diverse orașe sau chiar țări, cu un nivel de pregătire ridicat. Un webinar este asemănător unei conferințe și este o ocazie bună pentru ca cei interesați de un job într-o companie, să cunoască mai bine mediul de lucru și să poată afla răspunsuri la întrebările legate de slujbe și de posibilitățile de promovare.

Categorii

Suport clienti Luni - Vineri: 10.00 - 18.00

0371-133.753 office@debonaire.ro

Compara produse

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!