5 moduri prin care dezvolți relații de încredere cu clienții tăi

5 moduri prin care dezvolți relații de încredere cu clienții tăi

S-ar putea să crezi că odată ce contractul a fost semnat sau ai făcut prima vânzare, clientul va rămâne multă vreme alături de tine. Ne pare rău dacă te dezamăgim dar în business lucrurile nu merg așa. Nu dacă nu continui munca, dacă nu ridici standardele și dacă nu ești atent la feedback-ul pe care îl primești, relația de încredere cu clienții tăi se va slăbi treptat, iar într-un final acesta va pleca la concurență. 

Știai că 68% dintre clienți renunță la anumite branduri din cauza faptului că ei sunt convinși că nu sunt apreciați de către companie? Una dintre nevoile umane este și aceea de a se simți important, iar acest principiu se aplică și în relația cu clienții. Așa că una dintre metodele de a le dezvolta relații de încredere cu clienții tăi este să le arăți că sunt importanți pentru companie. 

Contactându-i periodic și întrebându-i dacă le-a plăcut produsul tău, dacă sunt mulțumiți de serviciul oferit, oferindu-le vouchere sau cadouri corporate în anumite momente importante, sunt moduri de a-ți arăta aprecierea față de clienții tăi și implicit de a-i dtermina să aibă încredere în brandul tău.

Mai mult decât atât, un client mulțumit de produsul sau serviciul tău se va transforma automat într-un ambasador de brand și te va recomanda mai departe. Așadar, dacă vrei să dezvolți o relație de încredere cu clienții tăi, ar fi bine să ții cont de aceste recomandări:

1. Exprimă foarte clar ceea ce vinzi

Orice client vrea înainte de toate să înțeleagă exact ceea ce tu vinzi pentru a fi convins că produsul sau serviciul pe care îl cumpără este ceea ce are nevoie. De aceea ar trebui să incluzi în descrierile de produse, prezentările pe care le faci, în ofertele pe care le transmiți, dar și în paginile site-ului tău informații complete despre produsele sau serviciile tale. Pentru că un produs cumpărat nu înseamnă neapărat și un client câștigat.  

2. Schimbă abordarea de atragere a clienților

În ziua de azi, clar este nevoie de o strategie nouă în abordarea clienților. Nu mai este loc pentru replica: Iată ce îți putem oferi! În societatea de azi, în lumea de business competitivă în care trăim, este cazul să schimbăm abordarea și să acceptăm că oamenii sunt suprasaturați de oferte. Este mai degrabă cazul să aflăm ceea ce își doresc clienții, să căutam beneficii de care au nevoie și care îi vor convinge să facă afaceri cu noi. 

relatii de incredere clienti

Clienții vor avea întotdeauna așteptări mari, de aceea este în avantajul afacerii să știm ce să le oferim. Dacă nu știi concret ce vor clienții, întreabă-i. O poți face printr-o mulțime de moduri, prin email, social media, telefonic sau prin sondaje. 

3. Învață să asculți activ

A asculta un client nu înseamnă să aprobi ceea ce spune, ci să fii conștient de modul său de a vedea lucrurile pentru a-i putea prezenta prin comparație viziunea ta. Ascultând activ înseamnă să înțelegi ce își dorește și să îl ajuți să se conecteze mai bine cu lucrurile care contează cu adevărat pentru el. Dacă de la bun început vrei să-ți impui propria viziune, considerând că tu ești specialistul care știe mai bine, fără să asculți ce are de spus, indiferent că greșește, nu vei putea să-i oferi argumente valide. 

4. Pune accent pe comunicarea empatică

Clienții cu care vorbești la telefon, printr-un email sau față în față își vor crea o părere bună sau mai puțin bună în funcție de ceea de ce își vor aminti ei mai târziu. Ei vor analiza ulterior dacă interacțiunea lor cu afacerea ta a fost foarte bună sau groaznică. Așa că dacă te întrebi ce determină clienții să își amintească atât de ușor despre serviciul de customer support, răspunsul este evident: interacțiunea cu tine. 

Pentru că ei nu privesc doar produsele, ci au nevoie și de o comunicare pe măsură. Au nevoie de un sfat, de un zâmbet, de loc pentru ”Bună ziua”, „Mulțumim că ne sunteți alături” și „O zi bună!” la finalul conversației. Așa că indiferent dacă clienții interacționează cu tine în magazin, la telefon sau pe social media, ei au nevoie de atenția ta. 

afaceri de succes

O relație de încredere între client și companie înseamnă mai mult decât un produs de calitate la un preț competitiv, înseamnă și impresia plăcută pe care o lași clientului după fiecare interacțiune și dorința de a reveni mai târziu.

5. Oferă calitate la un preț corect

Orice potențial client se va întreba, înainte de a cumpăra, dacă prețul cerut reflectă calitatea produsului sau serviciului tău. De aceea, este important ca prezentarea sau oferta să includă acele elemente care îl vor face pe cumpărător să fie convins că va face o afacere bună achiziționând de la tine. 

De asemenea, cumpărătorii achiziţionează beneficiile pe care le aduce un produs sau serviciu şi nu pe detaliile tehnice. De aceea, nu este indicat să insiști pe caracteristicile produsului, ci mai degrabă pe alte elemente pe care clienții le pot percepe ca fiind beneficii. 

Dar, înainte de toate aceste strategii de a dezvolta relații de încredere cu clienții tăi, ar trebui să știi exact cui te adresezi. Cine sunt clienții tăi și care sunt nevoile lor? Poți afla acest lucru răspunzând la următoarele întrebări:

  • Cine este clientul meu ideal?
  • Unde îl gasesc?
  • Ce ar dori să cumpere în funcție de nevoile pe care le are?
  • De ce ar trebui să cumpere de la mine?
  • Cum intru în contact cu el?

Majoritatea companiilor investesc sume enorme pentru a aduce clienți noi, dar prea puțin acționează în direcția păstrării unui client vechi. Deși, calculele arată că este mai ieftin să păstrezi un client, decât să aduci unul nou, iar acest aspect are și o cifră: costă de 5 ori mai mult să atragi un client nou, decât să pastrezi unul existent. 

Mai mult decât atât, există o tendință a cumpărătorilor, de luat serios în considerare: cu cât ești mai fidel unui magazin sau brand, cu atât faci cumpărături mai multe în viitorul îndepărtat. În plus, odată cu trecerea timpului ajungi să crești suma investită în brandul preferat. 

Deci, dacă vrei să-ți arăți recunoștința pentru clienții fideli, colaboratori sau parteneri de afaceri, Debonaire.ro te ajută cu cadouri business rafinate!

Categorii

Suport clienti Luni - Vineri: 10.00 - 18.00

0371-133.753 office@debonaire.ro
close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!