5 moduri prin care îți poți arăta aprecierea față de echipa ta

5 moduri prin care îți poți arăta aprecierea față de echipa ta

Aprecierea sinceră este una dintre cele mai frumoase forme de mulțumire, de aceea și contează foarte mult. Ideal ar fi, ca lider, să fii atent la nevoile echipei tale, trebuie să știi să mulțumești nu pentru că așa trebuie ci pentru că vrei să faci asta. Sigur că nu trebuie să aștepți Crăciunul sau oricare altă sărbătoare ca să spui: “Apreciez ce ai făcut pentru companie…” Probabil, totuși, că sfârșitul de an și perioada sărbătorilor este unul din acele momente de management și leadership în care ar trebui să le arăți ca ești recunoscător și să întărești relațiile echipei.

  1. Feedback individual 

Chiar dacă în mod formal feedback-ul poate fi oferit la un interval de câteva luni sau un an (de exemplu, evaluarea performanței la job), în mod informal un feedback simplu ar trebui să se acorde mult mai des. Contează enorm sa le arăți oamenilor că eşti atent, că îţi pasă. Îi face pe oameni să se simtă valorizați. Pe de altă parte, poate exista și o doză de interes personal în a le mulțumi oamenilor. Atunci când îţi arăţi aprecierea faţă de alţii, întăreşti acel tip de comportament pe care vrei să-l mai vezi. Abilitățile de management și leadership înseamnă să îi împuterniceşti pe alţii să-şi atingă propriul potenţial. 

Un angajat care se simte apreciat și a cărui muncă are valoare pentru companie se va concentra mai bine pe obiectivele pe care trebuie să le îndeplinească. Discuția poate include în afară de mulțumiri și recunoașterea meritelor și aspectele pe care le are de îmbunătățit și aspectele la care evoluția este pe drumul cel bun. Puterea unui simplu ”Mulțumesc!” nu poate fi contestată, nici măcar în mediul corporate unde se știe că barierele comunicării sunt ceva mai rigide.

  1. Feedback general

Oamenii muncesc pentru bani, dar dau ce-i mai bun din ei pentru recunoaștere şi apreciere” (Dale Carnegie)

Aprecierile sunt esenţiale pentru a-i păstra pe cei din jur motivaţi şi angajaţi în ceea ce fac şi în același timp ideale pentru a dezvolta relaţii de calitate cu colegii, membrii echipei şi clienţii. Cu cât îi apreciezi sincer mai mult pe ceilalţi, cu atât ei vor învăţa ce este important pentru tine. Acest aspect este important pentru dezvoltarea calităților de management șileadership mai ales atunci când e nevoie să construieşti o echipă. De aceea, cu cât generezi mai multe emoţii pozitive în cei din jur cu atât cei din echipă vor deveni mai creativi şi mai flexibili. 

Este destul de dificil și modul în care îți vei arăta feedbackul. Fiecare persoană din jurul nostru este unică şi are o personalitate proprie, fiind motivată de diferite lucruri. Unora le place să fie apreciaţi în faţa altor persoane, alţii preferă să nu fie nimeni de faţă.

Sfârșitul de an poate însemna adunarea echipei si celebrarea momentelor frumoase de peste an, a reușitelor, a target-urilor depășite, a momentelor critice prin care ați trecut, a lucrurilor care v-au ținut împreună și v-au ajutat să evoluați. Încearcă să apreciezi în afara obișnuitelor „staruri” și pe cei care primesc mai puţină apreciere. S-ar putea ca doar atât să le lipsească pentru a prinde aripi şi a se dezvolta.

  1. Cadouri în semn de recunoștință

Chiar dacă salariile sunt stabilite de la bun început, chiar dacă există perioade de evaluare când există posibilitatea creșterii salariului, poți oferi bonusuri sau cadouri corporate angajaților pentru a-i stimula și pentru a le arăta că le apreciezi efortul și munca pe care o fac și pentru a-i face mai productivi. Cadourile corporate se încadrează într-un segment aparte, spre deosebire de un dar clasic, pe care îl oferi persoanelor apropiate cu ocazia unei sărbători sau a unei zile aniversare. Scopul cadourilor corporate este acela de a-ți exprima recunoștința față de cei ce lucrează pentru tine sau împreună cu tine, printr-un gest care va conta pentru ei mai mult decât crezi. În acest mod, persoanele care muncesc zilnic cu tine te vor privi cu mai multă apreciere.

Cadourile pot fi impersonale sau de natură personală, mai ales atunci când dorești să-ți exprimi aprecierea și mulțumirea în urma unei reușite profesionale față de toate persoanele care au muncit alături de tine și au contribuit la diverse realizări. În acest caz poți personaliza alegerea cadourilor corporate în funcție de personalitatea, hobby-urile sau necesitățile acelor oameni. Abonamente la sala de sport, bilete la teatru sau la concerte, mese în oraș, coșuri cu fructe sau produse gourmet sunt câteva dintre lucruri pe care le poți obține prin parteneriate cu alte companii și care cu siguranță vor avea un efect benefic asupra moralului angajaților.

Cadouri corporate de Crăciun pot fi ornamente specifice Crăciunului, diverse seturi pentru servirea mesei, parfumuri de marcă sau coșuri pline cu produse tradiționale și dulciuri, așa cum sunt apetisantele coșuri cadou pe Debonaire.ro, cu produse rafinate din marile bucătării ale lumii, produse tradiționale, cu ingrediente 100% de calitate, de la producători internaționali de top.

5 moduri prin care îți poți arăta aprecierea față de echipa ta
  1. Activități în echipă

Calitățile de management și leadership sunt dovedite din ce în ce mai mult de antreprenori care au înțeles importanța activităților în echipă și care vor să facă oamenilor din echipă o surpriză frumoasă la sfârșit de an. 

  • Îți exprimi recunostinta față de echipă și le arăți că ai înțeles că punctul unde ați ajuns e rezultatul unui drum străbătut împreună.
  • Un mod de a suda echipa, oferind un cadru diferit pentru ca oamenii să se cunoască altfel și să construiască relații de calitate. Rezultatul va fi întărirea fundației echipei, care va deveni tot mai puternică și performantă.
  • Rupi monotonia, tuturor ne place diversitatea și să ieșim din când în când din rutina zilnică. Dacă faci lucruri diferite, constați efectul unor lucruri diferite, iar apoi rezultatele obținute vor fi diferite. Începe cu echipa ta ceva diferit înainte să se termine anul. 

Ar putea fi o zi alocată unor activități de echipă, un moment de respiro după toate eforturile depuse. Poate fi o ieșire la masă, poate fi o petrecere tematică, o întâlnire pentru Secret Santa, poate fi vizionarea unui film inspirațional, poate fi o ieșire la spa sau la patinoar, poate fi o ședință cu evaluare și așteptări...

  1. Promovarea

Banii sunt un criteriu inițial de alegere al locului de muncă, nefiind totuși un factor motivant pe termen lung. Nu pentru că banii nu sunt importanţi, ci pentru că dacă salariul pe care îl primeşti este unul care îţi asigură nevoile şi lifestyle-ul, vei trece automat la un alt factor motivant. Banii nu sunt un scop în sine.

Luna decembrie, pe lângă petreceri, prime sau cadouri, aduce la locul de muncă şi evaluările de sfârşit de an. Angajatorul este iniţiatorul acestui proces, care nu trebuie privit ca sursă de beneficii doar pentru superior. Oricum, scopul aprecierii performanţelor nu trebuie resimţit doar pentru a sancţiona sau a concedia angajaţii, ci de a oferi drept suport pentru a creşte nivelul de performanţă al companiei.

Evaluările ar trebui să reprezinte atât un bilanţ al activităţii desfăşurate în anul respectiv, cât şi un punct de plecare în stabilirea unor noi aşteptări reale pentru anul următor. În urma acestor evaluări s-ar putea ca unele persoane cu performanțe deosebite să beneficieze de recompensele stabilite la nivelul companiei.

Una din cele mai plăcute surprize pentru orice angajat este să i se ofere în afară de mulțumiri, o promovare bine meritată ca recunoaștere a evoluției și dezvoltării de peste an.Un lider cu calități de management și leadership știe că o echipă nu se angajează, ci se construiește și atunci cunoaște și importanța modurilor prin care poți să-ți arăți recunoștința față de echipa ta.

Categorii

Suport clienti Luni - Vineri: 10.00 - 18.00

0371-133.753 office@debonaire.ro
close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!