Arta de a oferi cadouri corporate sau cum să-ți consolidezi relațiile de afaceri

Arta de a oferi cadouri corporate sau cum să-ți consolidezi relațiile de afaceri

Pentru foarte mulți, mediul business este unul care impune seriozitate și profesionalism, adică un loc unde gesturile de afecțiune nu-și au locul. Corect ar fi totuși să vorbim la trecut „unde nu-și aveau locul” pentru că în prezent a oferi cadouri corporate este o practică uzuală, în multe țări din lume. De la invitații la masă, la coșuri cadou cu produse tradiționale, cadourile corporate variază. Un lucru în schimb ar trebui să rămână neschimbat, memoria gestului făcut.  

Pornind de la ceea ce efect vrei să obții, regulile de etichetă spun că e important să respecți un anumit protocol în relația cu partenerii de afaceri, mai ales când vorbim de parteneri din străinătate.   

Cadourile în afaceri sunt acum la modă. Se oferă cadouri corporate în diverse ocazii, de la deschiderea unui nou magazin, promovarea unui nou produs, sărbătorirea unui succes, până la momentele clasice precum consolidarea relației de afaceri sau cu ocazia sărbătorilor importante din an. 

Cum oferi cadouri corporate care să facă o impresie bună

În relațiile de afaceri, oferirea de cadouri corporate a devenit un gest de curtoazie profesională, cu scopul dezvoltării relațiilor economice. Dar, oferirea de cadouri corporate trebuie făcută cu mult tact, deoarece modul în care alegi acel cadou și mesajul pe care îl va transmite poate să consolideze relația de parteneriat în care te afli.

Principalele motive pentru care partenerii de afaceri oferă cadouri corporate sunt acelea de a-și consolida relația de afaceri, de a le arăta recunoștință clienților vechi, să exprime respect și apreciere sau de a se afirma în zona lor de business. 

În general, cadourile de ospitalitate care includ invitația la masă sau oferirea unui coș cu produse tradiționale sunt practici de afaceri obișnuite. De exemplu, în Marea Britanie, SUA sau Italia, mesele de afaceri sunt o practică obișnuită, însă nu același lucru se întâmplă și în Germania. În Franța, cele mai apreciate cadouri corporate sunt cele care apelează la simțul estetic al persoanei sau la pregătirea intelectuală, în timp ce partenerii din spațiul fostelor țări socialiste vor aprecia întotdeauna o sticlă de băutură rafinată. 

cadouri corporate

De asemenea, înainte de a oferi un cadou business în cadrul unei companii, trebuie să afli dacă firma în cauză are o politică de primire cu privire la cadouri. Unele companii de exemplu împart toate darurile primite, astfel în aceste condiții cele mai potrivite cadouri corporate sunt coșurile cadou care conțin produse diverse pentru gusturi diverse. Pentru a evita o situație neplăcută și doar dacă este posibil, poți întreba dacă în compania respectivă există un manual de etică și implicit o politică de primire a cadourilor. Dacă este așa, ține cont întotdeauna de regulile companiei respective. 

Reguli de etichetă a cadourilor corporate

Există o artă pentru oferirea cadourilor corporate, deci este important să ții cont de aspectele care îți pot aduce succesul în relația de afaceri. Înainte de a achiziționa cadouri pentru partenerii de afaceri, iată cele mai importante dintre regulile de etichetă a cadourilor corporate:

  1. Nu oferi niciodată cadouri la prima întâlnire. Excepție face dacă mergi acasă la partenerul de afaceri, invitat poate la masă sau cafea, unde poți duce o cutie cu bomboane de ciocolată fină sau o sticlă de băutură rafinată.
  2. Cadoul trebuie să fie adecvat relației de afaceri. În mod cert, nu e indicat să faci cadou un lucru foarte personal unui partener de afaceri pe care nu-l cunoști, despre care știi extrem de puține lucruri. Alegerea cadourilor corporate ține deopotrivă de cultura țării din care vine partenerul de afaceri. 
  3. Cadoul trebuie să aibă personalitate. Un cadou de orice tip trebuie să aibă personalitate, dar adevărata problemă este ca darul să reflecte personalitatea și interesele destinatarului. 
  4. Cadoul trebuie oferit în momente oportune. Pentru că vorbim de cadouri corporate, momentele cele mai populare precum sărbătorile nu sunt cele mai oportune ocazii de a te face remarcat. Gândește-te doar că de Crăciun, partenerul pe care vrei să-l impresionezi va mai primi încă alte 20-30 de cadouri alături de al tău. Specialiștii în oferirea de cadouri corporate afirmă că alte momente ale anului pot avea un impact personal mai profund asupra relației, cum ar fi sărbătorirea unui succes, obținerea targetului de vânzări etc.
  5. Cadoul trebuie să arate impecabil. Acordă atenție deosebită modului de prezentare a unui cadou. Ambalajul trebuie să fie impecabil și dacă ai posibilitatea pune chiar un bilet scris de mână. Aceste lucruri vor face cadoul să fie mult mai personal și apreciat.
cosuri cadou corporate

Reguli de etică în afaceri când oferi cadouri corporate 

Un vechi proverb spaniol spune ”Bine vinde cel ce dăruiește, bine înțelege cel ce primește!” Cu alte cuvinte, uneori cadourile pot disimula un interes ascuns, adică pot sugera obținerea anumitor favoruri, putând duce pe viitor la o înțelegere greșită, un fel de monedă de schimb între cel care oferă și cel care primește. 

Cadourile în relațiile de afaceri pot reprezenta o problemă atunci când indică un tip de favoare:

  • Valoare cadoului depășește cu mult valoarea obișnuită a cadourilor corporate sau merge chiar mult mai departe decât ar flata orice persoană cu statut financiar ridicat;
  • Absența unui motiv real de a face un cadou. Dar, nu neapărat în perioada Sărbătorilor de iarnă, când toată lumea trimite cadouri corporate, pentru că s-ar putea să nu te ajute deloc în a te face remarcat ca partener de business;
  • Nu se oferă niciodată cadouri în timpul unui proces de licitare;
  • Este posibil ca partenerul de afaceri care oferă un cadou, fără o ocazie anume, să dea senzația că dorește să împărtășească un secret sau un lucru confidențial;
  • O problemă de etică poate apărea și când cadourile sunt „cu sens unic”, nu există reciprocitate sau posibilitatea de a returna gestul.

Astfel, chiar dacă gestul de a oferi cadouri corporate este în sine unul frumos, în sfera afacerilor poate transmite un mesaj greșit. De aceea, înainte de a trimite un cadou unui partener de business, adresează-ți aceste întrebări: „Cu ce ocazie și motiv ofer un cadou?” și „Poate fi privit cadoul ca mijloc de obținere de favoruri?

Dacă ți-ai răspuns cinstit și corect la aceste întrebări, atunci cu siguranță noi DeBonAire.ro te putem ajuta în a oferi cele mai frumoase coșuri cadou pentru partenerii tăi de business, cu care să te faci remarcat!

Categorii

Suport clienti Luni - Vineri: 10.00 - 18.00

0371-133.753 office@debonaire.ro
close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!