Competențe profesionale generale pe care le caută orice angajator

Competențe profesionale generale pe care le caută orice angajator

Aptitudinile profesionale sau competențele profesionale reprezintă acele cunoștințe pe care le-ai dobândit pe parcursul unui anumit job, prin experiența de muncă sau prin studierea unui anumit domeniu. De regulă, aceste competențe profesionale îți permit să îți îndeplinești sarcinile de serviciu și le oferă angajatorilor informații despre cât de pregătit ești pentru un anumit post. 

Clasificarea aptitudinilor

Atunci când îți completezi CV-ul este bine să-ți enumeri toate aptitudinile, chiar dacă nu au legătură cu jobul pe care îl dorești. Este important să te referi și la acele competențe profesionale pe care le–ai dobândit după ce ai urmat anumite studii, traininguri sau ai acumulat experiență. Există abilități angajare care te vor defini în rolul pe care îl vei juca pe poziția pentru care concurezi și sunt primele la care angajatorul ia aminte când ești analizat. Acestea sunt „aptitudinile tehnice” sau hard-skills-urile, fiind parte ale unui anumit domeniu profesional, legate de jobul urmărit. Dar există în plus și anumite aptitudini, adesea numite „abilități soft”, soft-skills-uri, abilități de bază, legate de personalitatea ta, abilități primare necesare oricărui mediu de lucru. Este foarte important să știi că multe din aceste abilități angajare nu apar explicit în CV-ul pe care l-ai redactat conform regulilor, dar este important să știi „să-ți prezinți marfa”.

Aptitudinile se pot clasifica în:

  • Aptitudini hard - Sunt competențe profesionale tehnice, tangibile, măsurabile, și se pot învăța. Sunt specifice unei anumite industrii, se învață prin formare și experiență și se bazează pe cunoștințe tehnice, dar și pe vechime în practică (programare, design, vânzări, planificarea campaniilor Adwords...). 
  • Aptitudini soft - Sunt legate de inteligența emoțională, autodisciplină, leadership, sunt abilități umane, de bază, ce vin din educația generală și sunt utile în absolut toate industriile. Sunt mai puțin tangibile și multe țin de voința oamenilor, nu neapărat de parcurgerea unor cursuri. Acestea se raportează mai mult la relațiile interumane și la modul în care gestionezi diverse situații la locul de muncă, plus colaborarea cu colegii și partenerii tăi.

Experiența a arătat că abilitățile soft sunt la fel de importante ca abilitățile tehnice, pentru că fără auto-disciplină și abilitatea de a asculta și observa, care sunt abilități soft, nu poți deprinde abilități tehnice. Așadar, este important să menționezi ambele tipuri de aptitudini în CV-ul tău. La fel de important este să demonstrezi că deții expertiza tehnică și profesională pentru a îndeplini sarcinile jobului, precum și că ai capacitatea de a lucra bine cu ceilalți.

Competențe profesionale generale pe care le cauta orice angajator

Angajatorii caută, pentru ofertele de joburi, candidați care se deosebesc prin abilități de angajare, atribute care ajută la menținerea productivității și a profitului la nivel înalt. Abilitățile de angajare sunt competențe de bază necesare în aproape fiecare loc de muncă. Sunt abilități generale care fac pe cineva să se potrivească în orice organizație, dincolo de unele competențe profesionale specifice jobului. Managerii de angajare caută întotdeauna angajați cu aceste competențe, deoarece știu că sunt oameni adaptabili, care pot învăța ușor.

Iată care sunt competențele cele mai căutate de angajatori și talentele ce sunt selectate pentru orice job, și care trebuiesc promovate în orice CV:

  • Aptitudinile tehnice

Tehnologia e prezentă la locul de muncă și ne aflăm în mijlocul unei revoluții digitale. De aceea, sunt importante acele competențe profesionale relevante din domeniul tehnologiei de top, pe care trebuie să le menționezi în CV pentru a te asigura că ești observat de recrutori.

  • Comunicarea

Chiar dacă lucrezi independent sau într-o echipă mică, există rareori un rol în care abilitățile puternice de comunicare să nu fie benefice pentru angajatorul tău și pentru organizație în general. Acestea se referă la capacitatea cuiva de a transmite altora informații în mod coerent, iar angajatorii își doresc angajați cu abilități puternice de comunicare scrisă, verbală și nonverbală. O comunicare eficientă înseamnă să asculți, să pui întrebări și să pui accent pe coordonarea dintre cuvinte și acțiuni. Să gestionezi fluxurile rapide de informații în cadrul organizației și în rândul clienților, partenerilor.

  • Adaptabilitatea

Această aptitudine va defini tipul de persoană în coordonatele căreia te încadrezi: ești mai productiv atunci când ai o rutină constantă la serviciu sau ești capabil să te adaptezi atunci când este nevoie pentru a-ți îmbunătăți nivelul de productivitate. A fi adaptabil înseamnă și a fi capabil să lucrezi cu un grup divers de oameni și să știi cum să faci față schimbării atunci când e necesar.

  • Auto-motivarea

Abilitatea de a face ceea ce trebuie făcut, fără influența altor oameni sau situații. Persoanele cu motivație de sine pot găsi un motiv și forța pentru a finaliza o sarcină, chiar și atunci când aceasta este provocatoare, fără a renunța sau a avea nevoie de influență externă pentru încurajare.

  • Capacitatea de a analiza și de a lua decizii

Capacitatea de a lua cele mai bune decizii printr-o analiză rapidă și corectă a informațiilor este una din cele mai dorite competențe profesionale în tot mai multe domenii de activitate. Pe măsură ce firmele colectează un volum tot mai mare de informații, va fi nevoie de angajaţi care să le poată interpreta și analiza cu uşurinţă pentru a reuşi să ia deciziile potrivite. Mai mult, angajatorii caută astăzi oameni care sunt dispuși să-și asume riscuri inteligente pentru ca proiectul la care lucrează să avanseze.

  • Capacitatea de colaborare

Trebuie să demonstrezi că ești suficient de responsabil pentru a lucra independent atunci când este nevoie, dar majoritatea angajatorilor își doresc oameni care sunt de asemenea capabili să participe la munca de echipă, să contribuie colaborativ. Dacă un angajat lucrează la mai multe proiecte de grup, trebuie să fie capabil să se înțeleagă bine cu ceilalți și să-și asume partea din volumul de muncă. În ultimul timp, modul în care un angajat ştie să colaboreze și să-şi ajusteze acţiunile în mediul profesional, în interacţiunea cu ceilalţi colegi / parteneri, a devenit printre acele competențe profesionale importante pentru angajatori.

  • Abilităţi de negociere

Abilitățile sociale au devenit tot mai importante pe piaţa muncii, ținând cont că implicarea umană este esenţială, în ciuda dezvoltării tehnologice. Abilităţile de negociere sunt tot mai cerute în domenii care implică analiza de date și dezvoltarea de software.

  • Inteligenţa emoţională 

Interacţiunea socială este alt aspect, în privinţa căruia angajaţii vor fi avantajaţi, iar inteligenţa emoţională, definită ca abilitatea de a identifica, înţelege și gestiona stări şi sentimente, va juca un rol tot mai important printre alte competențe profesionale. Accentul va fi pus pe inteligenţa interpersonală, care se referă la identificarea şi gestionarea stărilor emoţionale ale celorlalţi, mai ales când este vorba despre coordonarea unei echipe. Această abilitate este necesară pentru a identifica ce anume îi motivează cel mai bine pe oameni astfel încât să poată fi obţinute cele mai bune rezultate profesionale.

  • Creativitatea

Este una din acele care competențe profesionale a cărei importanță a crescut în timp, în prezent găsindu-se pe primele locuri. Motivul este dat de dezvoltarea incredibilă a noilor tehnologii care a dus la o cerere tot mai mare de angajaţi capabili să găsească noi modalităţi de utilizare a acestora şi de creare a noi produse şi servicii. 

  • Gândirea critică 

Capacitatea de a gândi logic, coerent, pentru a identifica punctele forte, dar mai ales punctele problematice în aplicarea unor posibile soluţii sau abordări profesionale va reprezenta un avantaj pe piaţa muncii. 

  • Flexibilitatea cognitivă 

Flexibilitatea cognitivă sau capacitatea de a jongla cu mai multe concepte simultan este deja o abilitate cerută pe piaţa muncii, dar va deveni extrem de importantă în următorii ani. În viitor, tot mai multe funcţii vor implica un nivel ridicat de abilităţi cognitive, cum ar fi creativitate, gândire logică și prevenirea/intuirea situaţiilor problematice.Analizarea corectă și abilitatea de a identifica printre aceste competențe profesionale pe cei mai buni oameni pentru anumite funcţii, dar și modalităţile de a-i motiva și de a-i încuraja pe viitor, să se dezvolte profesional în cadrul unei companii, ține de alte competențe care trebuie să exceleze în domeniul managementului resurselor umane și care vor deveni extrem de preţuite de angajatori în viitorul apropiat.

Categorii

Suport clienti Luni - Vineri: 10.00 - 18.00

0371-133.753 office@debonaire.ro
close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!