Comunicarea în afaceri. 10 reguli pentru a transmite mesajul potrivit

Comunicarea în afaceri. 10 reguli pentru a transmite mesajul potrivit

Comunicarea este un element extrem de important în mediul business. De modul în care comunici poate depinde obținerea unor contracte noi, păstrarea unor parteneriate sau o relație bună cu clienții. Comunicarea ne ajută să ne facem înțeleși, să influențăm, să ne impunem punctul de vedere sau să socializăm.

Într-o companie, comunicarea în afaceri ocupă un loc important şi acoperă o gamă largă de domenii, cum ar fi marketingul şi relaţiile publice, branding şi organizarea evenimentelor, până la subiecte care sunt într-un anumit mod legate de cultura organizațională.

În acest articol despre comunicarea în afaceri, ți-am pregătit 10 reguli care să-ți fie de ajutor pentru a transmite mesajul potrivit atunci când vorbești cu clienții, partenerii de afaceri sau angajații tăi:

1. Pentru a comunica în mod coerent și eficient trebuie să îți ordonezi gândurile 

Fără concentrare, mintea noastră sare de la un gând la altul. Greșeala multora este că se gândesc la foarte multe lucruri fără să separe ideile. Chiar și în gândire, lucrurile trebuie prioritizate ca taskurile de la job. Înainte de a comunica cu un client sau partener de afaceri, gândește-te la principalele subiecte de discuție și rămâi câteva minute asupra fiecăruia. 

gandire afaceri

2. Acordă o atenție sporită limbajului non-verbal

Postura, privirea, gesturile, îmbrăcămintea, înfățișarea, toate fac parte din limbajul non-verbal. Mai mult ca limbajul paraverbal, acestea îți transmit adevăratele păreri ale interlocutorului tău. Dacă prin vorbe îți poate spune că este ok prezentarea produsului, prin limbajul nonverbal îți poți da seama dacă întâlnirea a decurs bine sau nu.

3. Fii atent la limbajul paraverbal al interlocutorului tău 

Limbajul paraverbal ne furnizează informații mai multe și mai adevărate decât limbajul verbal. Limbajul paraverbal se referă la: tonul vocii, ritmul, volumul vocii, inflexiunile din voce. Vorbirea poate fi calmă, repezită, lentă, rapidă, teatrală, afectată sau precipitată. Dacă ritmul este ridicat ascultătorul primește mesajul ca pe o urgență.

4. Folosește cuvinte cu încărcătură pozitivă

Cuvintele pe care le folosim în orice tip de comunicare, de la cea familială la comunicarea în afaceri, pot avea un impact negativ sau pozitiv. Acordă o atenție sporită cuvintelor pozitive, deoarece interocutorul tău va fi mult mai deschis către comunicare în acest fel.

comunicare afaceri

5. Scrie emailuri clare și concise

Dacă vorbim de comunicarea scrisă prin email, ține cont ca mesajul transmis să fie concis, nu mai mult de 3-4 paragrafe scurte. Verifică întotdeauna emailul înainte de a-l trimite, pentru a observa eventuale greșeli sau fraze neclare, formulări sarcastice sau prea pretențioase. În business nu sunt agreate emailurile cu prea multe abrevieri, de asemenea nu se utilizează excesiv sublinierea cuvintelor și nici semnele de exclamare. 

6. Comunică sincer

Pe lângă faptul că sinceritatea te va ajuta să construiești relații de lungă durată cu partenerii de afaceri, aceștia trebuie să aibă încredere în tine și abilitățile tale profesionale. Atunci când sinceritatea este unul dintre principiile pe care te bazezi în afacerea ta nu va fi nevoie să te justifici pentru acțiunile sau deciziile luate.

7. Ascultă activ, pune în valoare interlocutorul

Ascultă activ când celălalt vorbește, pune-l pe el în valoare, arată-i respect. A fi galant și politicos nu e sinonim cu lingușeala care ar trebui evitată cu orice preț deoarece te pune într-o poziție inferioară. Dale Carnegie zice că „pentru o persoană, cel mai dulce sunet e sunetul propriului nume”. Folosește numele celuilalt cât de mult poți, vei crea o legătură mult mai repede. Privește-l în ochi când vorbiți. 

comunicare in afaceri

8. Ai răbdare

A fi răbdător nu înseamnă să stai și să asculți despre mașina, nevasta, copiii sau angajații interlocutorului tău. Când se întâmplă acest lucru, întrerupe-l politicos și readu subiectul unde dorești tu. Să ai răbdare în afaceri, într-o discuție, înseamnă să îți stabilești mai mult timp pentru întâlnire, să nu îți programezi altă întâlnire cel puțin o oră după, astfel nu vei fi presat să închei negocierea rapid și să-ți manifești nerăbdarea.

9. Învață să negociezi

Dacă nu întrebi, răspunsul e întotdeauna NU. Cu cât înveți mai repede să negociezi și să înțelegi că orice e negociabil, cu atât mai bine. În business poți scăpa ocazia încheierii unei afaceri pentru că nu comunicăm eficient, iar negocierea face parte din comunicarea în afaceri. 

10. Ține cont de „protocolul primelor secunde”

În eticheta de business, există conceptul de ”protocolul primelor secunde”. Este vorba despre salut, întâlnire, contactul vizual. Ca regulă de bază în comunicarea în afaceri, aceste formalități au rolul de a stabili tonul pentru comunicare. Întotdeauna prezentarea se va face folosind numele complet, eventual se vor face schimb de cărți de vizită, se vor strânge mâinile și dacă este cazul vă veți ridica de pe scaune.

Cuvântul este un instrument pe care zilnic îl utilizăm acasă și în organizații. Criticăm, bârfim, lăudăm, bucurăm sau încurajăm. Cuvintele noastre pot distruge sau construi relații. Cuvintele au impact emoțional asupra celor care le rostesc sau a acelora care le ascultă. Noi îți garantăm că alături de coșurile cadou pe care le creăm cu multă pasiune și responsabilitate vom pune alături cuvintele potrivite pe care vrei să le transmiți partenerilor tăi. 

Categorii

Suport clienti Luni - Vineri: 10.00 - 18.00

0371-133.753 office@debonaire.ro
close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!