Ghidul antreprenorului: 10 reguli de aur pentru afaceri de succes

Ghidul antreprenorului: 10 reguli de aur pentru afaceri de succes

Dragă antreprenorule sau viitorule antreprenor, știm că îți dorești să ai succes în afaceri. Mai știm că pentru a porni o afacere poate părea destul de intimidant la început și îți trebuie o doză mare de curaj. Dar, dincolo de visurile tale îndrăznețe credem că mai ai nevoie de ceva. De experiența altor antreprenori care au reușit, care conduc astăzi afaceri de succes

Dacă ești pe punctul de a pune bazele unei afaceri sau deja ai intrat în pâine însă întâmpini ceva dificultăți, trebuie să știi că nu există rețete. Însă, nu putem să nu recunoaștem că orice afacere trebuie să îndeplinească mai multe criterii pentru a deveni un succes. Pe lângă planul de afaceri bine stabilit și alegerea angajaților potriviți există și alte câteva direcții care trebuie supravegheate pentru a evita apariția unor blocaje. 

Noi ne-am gândit să le spunem reguli de aur pentru a avea afaceri de succes, dar la fel de bine le putem spune cele mai importante lecții pe care trebuie să le conștientizezi, pentru a te folosi de ele la momentul oportun. Iată de ce ar trebui să ții cont dacă ești un antreprenor la început de drum:

1. Alege o nișă restrânsă

Este una dintre regulile principale din antreprenoriat, pe care noi bănuim că o știi deja, dar vrem să insistăm pe ideea că pentru început este bine să-ți alegi o nișă cât mai mică, restrânsă, pe care să te focusezi. În momentul în care acorzi atenție unui singur domeniu și te axezi să mulțumești publicul țintă, te vei specializa și vei face lucrurile din ce în ce mai bine.

2. Vino cu ceva diferit

Cam greu nu-i așa, pe o piață în care găsim o gamă diversificată de produse și servicii. Ceea ce trebuie să faci este să găsești „acel ceva”, nou și diferit, la care tu și echipa ta vă pricepeți foarte bine. 

3. Fii sincer cu clienții și cu potențialii tăi clienți

Cea mai mare greșeală într-un business este să faci promisiuni pe care nu le poți acoperi mai târziu. Nu minți sau nu exagera cu privire la beneficiile produsului sau serviciului tău și pune accent pe calitate. Recomandările bune reprezintă cea mai sigură sursă de noi clienți pentru o afacere aflată la început, iar internetul și social media reprezintă canalele perfecte prin care clienții povestesc experiențele pozitive și negative pe care le-au avut când au achiziționat un produs sau un serviciu.

4. Tratează-ți angajații cu respect și arată-le aprecierea ta.

Angajații tăi reprezintă o parte importantă din afacerea ta și din succesul tău. Fă-i să simtă că fac parte din echipa ta, arată-le aprecierea sinceră și acest lucru îți va asigura colaborarea și ajutorul lor în orice împrejurare. Fiecare angajat are propriul etalon, propria “hartă mentală” în care recunoașterea muncii este asociată cu ceva specific. Ceea ce este cel mai comun majorității este aprecierea muncii prin încurajare și oferirea unor cadouri pentru angajați care simbolizează mai mult decât o simplă bonificație.

5. Inovează permanent.

Inovația ar trebui să devină prioritatea numărul unu a oricărui antreprenor. Această regulă este foarte importantă, în timpul fazei de brainstorming și de planificare. Fără inovație, nu există nimic care să te distingă de companiile concurente. Inovația nu implică neapărat crearea unei idei complet noi, ci poate însemna actualizarea permanentă a produselor sau serviciilor deja existente, dar adaptate la piața în schimbare și la evoluția tehnologică. 

6. Păstrează relații bune cu colaboratorii. 

Este aproape imposibil să creezi o afacere de succes de unul singur. În tot procesul de formare a unei afaceri și mult după aceea, vor exista mereu furnizori, parteneri de afaceri și colaboratori care te vor ajuta să îți îndeplinești viziunea pe termen lung, să reușești cu adevărat în ceea ce îți propui. 

Așa că, recunoaște cât de importanți sunt alți oameni pentru tine, prin simplul fapt că îți vor deschide căi de accces spre alte oportunități. Învață să te folosești de fiecare persoană care e dispusă să te ajute și nu ignora ajutorul celor din jur. De asemenea, exprimă-ți și tu recunoștința pentru ajutorul lor de fiecare dată când ai ocazia și chiar învață să faci cadouri corporate care să facă o impresie bună.

7.  Adaptează-te schimbărilor

Îmbunătățirea permanentă a afacerii ar trebui să fie, de asemenea, una dintre prioritățile oricărui antreprenor. Afacerile, clienții și companiile nu rămân niciodată la fel pentru mult timp, deci va trebui să depui eforturi pentru a adapta treptat compania la noile condiții. 

Pe măsură ce câștigi mai multă experiență ca antreprenor, vei învăța să faci îmbunătățiri semnificative și constante în ceea privește produsele, serviciile, infrastructura, procesele, poziționarea mărcii și strategia de marketing. Dar, reține că doar aceia care știu să se adapteze schimbărilor vor supraviețui unui mediu de afaceri în evoluție constantă.

afaceri de succes

8. Timpul este cea mai importantă resursă. 

Bănuim că toți suntem de acord cu zicala Timpul înseamnă bani.” Chiar dacă este doar o metaforă, trebuie să ținem cont să folosim timpul precum banii. E o resursă pe care, cu cât o folosești mai bine, cu atât mai mult vei beneficia de pe urma ei. De exemplu, cu cât vei începe mai repede ceva, cu atât vei avea mai mult timp să aduni beneficii de pe urma acelei schimbări. 

9. Comunică de fiecare dată când apare o problemă. 

Puterea comunicării este de foarte multe ori subestimată, în principiu din lipsă de timp. Dar, pe bună dreptate, comunicarea proactivă poate opri agravarea unor probleme. Prin explicarea clară a lucrurilor, stabilirea așteptărilor și clarificarea neînțelegerilor, o situație tensionată care poate degenera într-un conflict este atenuată. O comunicare bună în companie poate ajuta de altfel și la stabilirea mai rapidă a unor acorduri de colaborare cu potențialii clienți.

10. Nu uita de puterea promovării.

Oricât de revoluționar sau calitativ ar fi produsul sau serviciul tău, oamenii nu îl vor cumpăra dacă nu au mai auzit de el. Un studiu realizat de Nielsen Global Survey pe 29.000 de respondenți din 58 de țări arată că 60% dintre consumatori preferă să cumpere produse al căror nume le sună cunoscut: fie produse despre care au auzit în reclame, fie produse noi ale unor companii cu renume pe piață. 

Astfel, orice afacere de succes sau la început de drum ar trebui să aibă o strategie de marketing, care să facă cunoscute produsele sau serviciile publicului țintă. În plus, tot prin promovare le poți explica potențialilor tăi clienți care sunt atuurile produsului tău față de altele pe care ei le folosesc deja și ce avantaje ar avea dacă ar cumpăra de la tine.

Ai banii. Planul de dezvoltare a fost adoptat. Ai locația potrivită. Ai echipamentul necesar și ai instalat birourile. Ai angajat o echipă de oameni pregătiți. Ai stabilit prețurile. Nu-ți mai rămâne decât să dai drumul la treabă și să pregătești o lansare de zile mari. Debonaire.ro te ajută să pregătești cele mai frumoase cadouri pentru invitații de la eveniment, cadouri personalizate cu produse de la branduri cu tradiție, pentru experiențe unice.

Categorii

Suport clienti Luni - Vineri: 10.00 - 18.00

0371-133.753 office@debonaire.ro
close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!