Munca de acasă: cum ajuți echipa să funcționeze eficient chiar și la distanță

Munca de acasă: cum ajuți echipa să funcționeze eficient chiar și la distanță

Munca de la distanță devine un element esențial pentru afaceri de toate felurile. Indiferent de cum este construit business-ul, este important ca toți membrii echipei să știe cum să comunice eficient de la distanță. Cu atât mai mult cu cât se știe că în general se pierd multe dintre aspectele comunicării face-to-face. 

Nu doar situația actuală legată de epidemia cu noul coronavirus a determinat foarte multe companii de a lua decizia ca angajații să lucreze de acasă, ci mai ales internetul a oferit șansa de a crea o mulțime de joburi noi în online.

Munca de acasă vine însă și cu provocări. Una dintre ele și poate cea mai importantă este eficiența lucrului în echipă, deoarece atunci când angajații nu se mai află în același spațiu, colaborarea dintre aceștia poate fi afectată. 

Pentru orice însă există soluții, așadar, dacă vrei să îți motivezi în continuare echipa în ritmul cel mai bun, îți propunem în rândurile de mai jos soluții practice și utile de tipul “operation system”. Adică un set de acțiuni care vă vor oferi claritate și flexibilitate, în orice tip de proiecte alături de echipa ta de la distanță: 

1. Folosiți un mediu de comunicare mai rapid

Skype, Whatup, Microsoft Teams sunt doar câteva dintre platformele prin care angajații pot comunica rapid și mai puțin formal despre anumite sarcini. Emailul este un mediu de comunicare foarte bun, aplicabil mai degrabă pentru acele taskuri profesionale importante, dar care suportă amânare. În schimb, cu o astfel de aplicație de comunicare rapidă vei economisi timp prețios și chiar poți elimina inevitabilele neînțelegeri.

2. Clarificați taskurile ca fiecare să știe clar ce are de făcut

Chiar dacă paradigma mediului de lucru s-a schimbat în ultimii ani, iar mediul de lucru se poate baza pe noi tooluri și aplicații care ajută când lucrezi la distanță, e greu să nu existe erori în comunicare. În plus, angajații sunt foarte diferiți, au un bagaj de experiență diferit, skiluri de lucru diferite și temperamente diferite. În plus, diferențele de lucru sunt suficient de mari cât să ai nevoie de o delegare eficientă, pe competențe și experiență specifică de lucru din alte zone, față de ceea ce se întâmpla la birou. 

munca de acasa

3. Implementați un sistem cu răspunsuri la întrebările cele mai presante

Munca de acasă poate deveni un stres în plus pentru angajați deoarece nu vor știi cum să utilizeze resursele, aplicațiile, la care până acum poate primeau ajutor de la un alt departament. De asemenea, dacă există riscul ca un angajat să se îmbolnăvească și să fie nevoie de înlocuirea, o soluție ar fi să creezi un document, clar și concis, ușor de accesat de toată lumea, în care să existe întrebările frecvente și răspunsurile lor. 

Mai ales când e vorba de lucru în sisteme diferite, în segmente de piață diferite, cu clienți și furnizori diferiți, este nevoie de o astfel de procedură. Chiar dacă pare ceva simplu la prima vedere, vei vedea că în timp acest document va deveni “coloana vertebrală” a funcționării echipei la distanță. 

4. Folosiți instrumente de gestionare a taskurilor

Atunci când membrii echipei nu sunt toți în aceeași locație și pot lucra chiar la ore diferite, este necesară o bună coordonare, pentru a urmări contribuția fiecăruia în proiect. Există o mulțime de project management, ușor de folosit și intuitive, care îi pot ajuta pe membrii echipei să-și gestioneze mai bine taskurile, să urmărească evoluția lor și să primească notificări de fiecare dată când un membru al proiectului face o modificare în proiect. 

Calendarele sau programele online sincronizate, în care să fie postate actualizările, pot fi o bună practică și poate fi urmărită, astfel, productivitatea echipei aflate la distanță.

5. Sărbătoriți succesele

Când angajații lucrează singuri de la un birou de acasă, este posibil să simtă uneori că munca lor nu este recunoscută. Pentru a menține moralul echipei, nu uita de recompense fie prin recunoașterea publică a realizările lor, atât la nivel individual, cât și la nivel de grup, fie prin recompense financiare sub forma banilor sau a cadourilor. 

munca de acasa

Nu există nimic care să energizeze mai mult o echipă decât satisfacția pe care o pot simți membrii ei că au lucrat împreună pentru a realiza ceva important. Le poți oferi vouchere sau carduri cadou sau le poți trimite acasă coșuri cadou cu produse gourmet care să-i facă se simtă apreciați pentru munca lor. 

Să gestionezi o echipă la distanță este într-adevăr mai provocator decât cu o echipă la birou. Ai nevoie de 200% mai multă încredere în oamenii tăi, de 200% mai multă comunicare și de o atitudine concentrată de sprijin și incluziune a oamenilor. Încrederea este cel mai important element pentru gestionarea oamenilor la distanță. Managerii trebuie să poată avea încredere în angajați pentru ca aceștia să performeze.

Piața muncii este într-o continuă schimbare, așadar privește această situație mondială legată de noul coronavirus ca un semnal care să te facă să vezi munca de acasă ca o nouă metodă de lucru în compania ta. Numai dacă studiezi statisticile vei vedea că există o serie de avantaje cu privire la acest sistem de lucru. 

De exemplu, conform cercetărilor, persoanelor care lucrau de la birou și-au luat o medie de 3.1 zile libere într-un an de muncă în timp ce angajații care lucrau remote și-au luat doar 1.8 zile. De asemenea, tocmai prin controlul asupra momentului și locului unde muncim, lucrul de la distanță poate reprezenta o modalitate semnificativă de sporire a eficienței și de salvare a timpului petrecut în trafic. 

Categorii

Suport clienti Luni - Vineri: 10.00 - 18.00

0371-133.753 office@debonaire.ro
close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!