Ofera motivatie in plus angajatilor echipei tale!

Ofera motivatie in plus angajatilor echipei tale!

Motivatie în echipă? Motivația ţine de voinţa omului de a acţiona într-un mod anume și reprezintă starea internă a angajatului, care orientează și dirijează comportamentul acestuia prin satisfacerea anumitor necesități. Motivarea angajatului ţine de arta managerului de a influenţa comportamentul acestuia. Odată conştientizat acest lucru, apare şansa de a obţine rezultate bune atât la nivel de subdiviziune/autoritate publică, cât şi la nivel individual.

Motivația angajaților a devenit o provocare pentru majoritatea liderilor, mai ales după ce companiile au înțeles că această motivatie este elementul cheie care realizează tranziția de la o echipă cu angajați nemotivați și neimplicați la o echipa unită, motivată și performantă. Motivarea angajaților influențează comportamentul acestora, iar angajații motivați sunt mai eficienți, au dorința de a obține rezultate foarte bune, ajungându-se la o productivitate mai mare, venituri sporite, economii, o satisfacție profesională vizibilă. 

De ce să investești în motivarea angajaților

Mai multe tactici de motivatie pentru personal ar trebuie să se afle pe primul loc în strategia business-ului an de an, din mai multe motive:

  • Este un instrument ieftin și cu un ROI foarte mare – practic, doar prin schimbarea modului de gândire în companie, deci o cultură diferită, angajații pot fi convinși să se dedice mai mult.
  • Se implementează ușor – fiind vorba de schimbări favorabile angajaților, ei nu doar că se vor bucura că le primesc (de exemplu, beneficii extrasalariale), ci le vor adopta rapid (schimbări privind atitudinea).
  • Este o tactică „win – win” câștigătoare pentru ambele părți, și pentru angajați, și pentru angajatori – salariații se simt apreciați și devin fideli, iar companiile își cresc veniturile rapid și sigur.

Caracteristicile unui mediu de lucru stimulant

Dezvoltarea oamenilor și modalitățile de motivatie a angajaților sunt cruciale într-un mediu de lucru sănătos. Pentru ca un angajat să se simtă stimulat de mediul în care lucrează, există mai mulți factori care îl pot influența, importanța acestora fiind diferită pentru fiecare angajat, ceea ce motivează un angajat, poate să demotiveze alt angajat. Mai mult motivația este flexibilă, pe parcursul activităţii profesionale a unui angajat, motivaţia acestuia se schimbă, în funcţie de necesităţile, evoluția şi interesele sale. Practic un mediu de lucru stimulant este caracterizat de:

  • Stimulare financiară, care să-i acopere nevoile și dorințele (care, însă, nu este suficientă, oricât de competitiv ar fi salariul).
  • Motivație profundă, care ține de însemnătatea jobului, businessului, rolului angajatului în echipă și obiectivele pe termen lung pe care le are alături de echipă.
  • Atmosferă plăcută, productivă, cu o cultură sănătoasă.
  • Un mediu deschis la feedback și care încurajează recunoștința performanțelor.
  • Deschidere la noi inițiative, propuneri și acțiuni proactive.

Tehnici de motivare a angajaților

Un lider bun știe concret care sunt motivațiile la care răspunde fiecare angajat în parte din echipa pe care o conduce și în consecință deține tehnici de motivatie corespunzătoare și eficiente. În acest sens, succesul e garantat pe două căi, care nu se substituie una pe alta dar se completează: motivarea financiară, care intră în principal în responsabilitatea firmei și parțial în responsabilitatea liderului și motivarea non-financiară, care intra în principal în responsabilitatea liderului și parțial în responsabilitatea firmei.

  • Crearea unei culturi în care sunt apreciate rezultatele angajaților

Este o strategie abordată de majoritatea firmelor în ultimul timp chiar dacă este dificil de controlat. Trebuie avută în vedere existența unei legături între acest program și valorile care sunt promovate de către companie / firmă. Foarte mulți angajați apreciază companiile care și-au format o cultură organizațională bazată pe independență și flexibilitate. Companiile / firmele ar trebui să pună accentul pe munca în echipă, să ofere încredere și susținere și să ofere un feedback real și onest.

  • Feedback în mod regulat 

Primul lucru pe care ar trebui să îl faci este să recunoști angajaților atunci când fac ceva corect sau ceva ce apreciezi. Comunicarea dintre manager și fiecare angajat din subordinea acestuia este crucială și oferă angajaților o motivație bună. În cazul în care nu este prezentă o comunicare activă, prin oferirea de feedback reciproc, atunci se va pierde legătura profesională „sănătoasă” cu angajații. Relaţia dintre manager şi echipă va fi una formală, atât din partea managerului, cât şi a angajaților. Prin feedbackul oferit în mod regulat se are în vedere acordarea opiniei / reacţiei de răspuns din partea managerului faţă de munca realizată, progresul înregistrat, precum și faţă de nereuşite. Feedbackul trebuie să fie critic, dar pozitiv. Feedbackul implică și reacţia de răspuns din partea angajatului. 

  • Încurajarea contribuției angajaților pentru creșterea motivației

Angajaților le place să fie incluși în lucrurile pe care se fac în jurul afacerii. Încurajați-i să anunțe dacă văd lucruri ce ar putea fi făcute mai bine sau dacă au idei noi pentru afacere. Oferiți stimulente angajaților care oferă modalități mai eficiente sau care vin cu modalități distractive de a duce la bun sfârșit lucrurile. Acest lucru îl face pe angajat să fie mai motivat și să simtă că face parte din firmă / companie.

  • Crearea oportunităților de dezvoltare profesională

Angajații sunt interesați să își îmbunătățească competențele profesionale, iar crearea oportunităților de dezvoltare profesională este o motivatie importantă pentru majoritatea angajaților. Susținerea dezvoltării angajaților este un avantaj pentru companie și, mai ales, pentru eficiența echipei, având în vedere condițiile actuale de muncă. Pentru a antrena angajații să învețe, este esențială identificarea stilurilor de învățare și stabilirea unor obiective profesionale clare pentru a ajunge la potențialul lor maxim de productivitate.

  • Munca în echipă 

Diversitatea este importantă, însă în egală măsură, managerii trebuie să mai aibă alte trei lucruri în vedere, primul fiind acela de a crea o echipă din oameni care sunt entuziasmați de obiectivul lor comun. Al doilea aspect este disponibilitatea pe care o au membrii echipei de a se sprijini unii pe alții în momente mai dificile de lucru. Iar cel de-al treilea este recunoașterea cunoștințelor și perspectivelor celorlalți din echipă.

Pune-ți angajații în echipe unde pot lucra împreună, aceasta îi poate face să se simtă și mai încrezători, să schimbe idei, să se distreze mai mult în timp ce lucrează și să fie mai mai eficienți. Cele mai creative echipe, care lucrează cel mai bine, sunt cele care sunt formate din oameni cu specialități și perspective diferite.

  • Oferă-le avantaje deloc costisitoare și mai multă libertate

În funcție de tipul de afacere pe care îl conduci, este posibil să le oferi angajaților un pic mai multă frâu liber asupra lucrurilor pe care le fac și când le realizează. Permite-le să își stabilească programele prioritare sau chiar programele zilnice sau orele de lucru. Oferă flexibilitate pentru unele lucrări din zilele de acasă sau lasă-i să își îndeplinească sarcinile în drum. Acordându-le un pic mai multă libertate de a lua unele decizii și de a crea un mediu care să funcționeze pentru ei, angajații vor avea mai multă motivatie și vor căpăta o anumită proprietate asupra locului de muncă și îi vor face mai predispuși să ducă taskurile la bun sfârșit.

  • Oferă recompense pentru a menține angajații motivați

Chiar dacă angajații tăi nu fac ceva uimitor, poate fi o idee grozavă să le oferi recompense pentru loialitatea lor continuă față de companie. Acestea se dovedesc în timp factori care dezvoltă mai multă motivație din partea angajaților. Bonusurile de Crăciun, cadourile pentru ziua de naștere, recenziile anuale și și chiar micile cadouri de-a lungul anului pot intra în această categorie și îl fac pe angajat să se simtă ca fiind apreciat doar pentru faptul că este acolo, indiferent de lucruri speciale pe care le-ar fi realizat sau nu pe parcursul întregului an. Angajații tind să funcționeze mai bine atunci când simt că sunt apreciați, iar aceste tipuri de cadouri, recompense sau alte beneficii îi pot face să se simtă astfel. Cadourile corporate de la Debonaire.ro, cu produse apetisante, cu ingrediente 100% de calitate, de la producători internaționali de top, reprezintă metoda perfectă prin care se poate oferi o apreciere onestă și plăcută. 

Categorii

Suport clienti Luni - Vineri: 10.00 - 18.00

0371-133.753 office@debonaire.ro
close

Comparare

Trebuie sa mai adaugi cel putin un produs pentru a compara produse.

close

A fost adaugat la favorite!

A fost sters din favorite!