5 moduri prin care iti poti arata aprecierea fata de echipa ta

Aprecierea sincera este una dintre cele mai frumoase forme de multumire, de aceea si conteaza foarte mult. Ideal ar fi, ca lider, sa fii atent la nevoile echipei tale, trebuie sa stii sa multumesti nu pentru ca asa trebuie ci pentru ca vrei sa faci asta. Sigur ca nu trebuie sa astepti Craciunul sau oricare alta sarbatoare ca sa spui: Apreciez ce ai facut pentru companie Probabil, totusi, ca sfarsitul de an si perioada sarbatorilor este unul din acele momente de management si leadership in care ar trebui sa le arati ca esti recunoscator si sa intaresti relatiile echipei.

  1. Feedback individual 

Chiar daca in mod formal feedback-ul poate fi oferit la un interval de cateva luni sau un an (de exemplu, evaluarea performantei la job), in mod informal un feedback simplu ar trebui sa se acorde mult mai des. Conteaza enorm sa le arati oamenilor ca eşti atent, ca iţi pasa. Îi face pe oameni sa se simta valorizati. Pe de alta parte, poate exista si o doza de interes personal in a le multumi oamenilor. Atunci cand iţi araţi aprecierea faţa de alţii, intareşti acel tip de comportament pe care vrei sa-l mai vezi. Abilitatile de management si leadership inseamna sa ii imputerniceşti pe alţii sa-şi atinga propriul potenţial. 

Un angajat care se simte apreciat si a carui munca are valoare pentru companie se va concentra mai bine pe obiectivele pe care trebuie sa le indeplineasca. Discutia poate include in afara de multumiri si recunoasterea meritelor si aspectele pe care le are de imbunatatit si aspectele la care evolutia este pe drumul cel bun. Puterea unui simplu Multumesc! nu poate fi contestata, nici macar in mediul corporate unde se stie ca barierele comunicarii sunt ceva mai rigide.

  1. Feedback general

Oamenii muncesc pentru bani, dar dau ce-i mai bun din ei pentru recunoastere şi apreciere (Dale Carnegie)

Aprecierile sunt esenţiale pentru a-i pastra pe cei din jur motivaţi şi angajaţi in ceea ce fac şi in acelasi timp ideale pentru a dezvolta relaţii de calitate cu colegii, membrii echipei şi clienţii. Cu cat ii apreciezi sincer mai mult pe ceilalţi, cu atat ei vor invaţa ce este important pentru tine. Acest aspect este important pentru dezvoltarea calitatilor de management si leadership mai ales atunci cand e nevoie sa construieşti o echipa. De aceea, cu cat generezi mai multe emoţii pozitive in cei din jur cu atat cei din echipa vor deveni mai creativi şi mai flexibili. 

Este destul de dificil si modul in care iti vei arata feedbackul. Fiecare persoana din jurul nostru este unica şi are o personalitate proprie, fiind motivata de diferite lucruri. Unora le place sa fie apreciaţi in faţa altor persoane, alţii prefera sa nu fie nimeni de faţa.

Sfarsitul de an poate insemna adunarea echipei si celebrarea momentelor frumoase de peste an, a reusitelor, a target-urilor depasite, a momentelor critice prin care ati trecut, a lucrurilor care v-au tinut impreuna si v-au ajutat sa evoluati. Încearca sa apreciezi in afara obisnuitelor staruri si pe cei care primesc mai puţina apreciere. S-ar putea ca doar atat sa le lipseasca pentru a prinde aripi şi a se dezvolta.

  1. Cadouri in semn de recunostinta

Chiar daca salariile sunt stabilite de la bun inceput, chiar daca exista perioade de evaluare cand exista posibilitatea cresterii salariului, poti oferi bonusuri sau cadouri corporate angajatilor pentru a-i stimula si pentru a le arata ca le apreciezi efortul si munca pe care o fac si pentru a-i face mai productivi. Cadourile corporate se incadreaza intr-un segment aparte, spre deosebire de un dar clasic, pe care il oferi persoanelor apropiate cu ocazia unei sarbatori sau a unei zile aniversare. Scopul cadourilor corporate este acela de a-ti exprima recunostinta fata de cei ce lucreaza pentru tine sau impreuna cu tine, printr-un gest care va conta pentru ei mai mult decat crezi. În acest mod, persoanele care muncesc zilnic cu tine te vor privi cu mai multa apreciere.


Cadourile pot fi impersonale sau de natura personala, mai ales atunci cand doresti sa-ti exprimi aprecierea si multumirea in urma unei reusite profesionale fata de toate persoanele care au muncit alaturi de tine si au contribuit la diverse realizari. În acest caz poti personaliza alegerea cadourilor corporate in functie de personalitatea, hobby-urile sau necesitatile acelor oameni. Abonamente la sala de sport, bilete la teatru sau la concerte, mese in oras, cosuri cu fructe sau produse gourmet sunt cateva dintre lucruri pe care le poti obtine prin parteneriate cu alte companii si care cu siguranta vor avea un efect benefic asupra moralului angajatilor.


Cadouri corporate de Craciun pot fi ornamente specifice Craciunului, diverse seturi pentru servirea mesei, parfumuri de marca sau cosuri pline cu produse traditionale si dulciuri, asa cum sunt apetisantele cosuri cadou pe Debonaire.ro, cu produse rafinate din marile bucatarii ale lumii, produse traditionale, cu ingrediente 100% de calitate, de la producatori internationali de top.

  1. Activitati in echipa

Calitatile de management si leadership sunt dovedite din ce in ce mai mult de antreprenori care au inteles importanta activitatilor in echipa si care vor sa faca oamenilor din echipa o surpriza frumoasa la sfarsit de an. 

  • Îti exprimi recunostinta fata de echipa si le arati ca ai inteles ca punctul unde ati ajuns e rezultatul unui drum strabatut impreuna.
  • Un mod de a suda echipa, oferind un cadru diferit pentru ca oamenii sa se cunoasca altfel si sa construiasca relatii de calitate. Rezultatul va fi intarirea fundatiei echipei, care va deveni tot mai puternica si performanta.
  • Rupi monotonia, tuturor ne place diversitatea si sa iesim din cand in cand din rutina zilnica. Daca faci lucruri diferite, constati efectul unor lucruri diferite, iar apoi rezultatele obtinute vor fi diferite. Începe cu echipa ta ceva diferit inainte sa se termine anul. 

Ar putea fi o zi alocata unor activitati de echipa, un moment de respiro dupa toate eforturile depuse. Poate fi o iesire la masa, poate fi o petrecere tematica, o intalnire pentru Secret Santa, poate fi vizionarea unui film inspirational, poate fi o iesire la spa sau la patinoar, poate fi o sedinta cu evaluare si asteptari...

  1. Promovarea

Banii sunt un criteriu initial de alegere al locului de munca, nefiind totusi un factor motivant pe termen lung. Nu pentru ca banii nu sunt importanţi, ci pentru ca daca salariul pe care il primeşti este unul care iţi asigura nevoile şi lifestyle-ul, vei trece automat la un alt factor motivant. Banii nu sunt un scop in sine.

Luna decembrie, pe langa petreceri, prime sau cadouri, aduce la locul de munca şi evaluarile de sfarşit de an. Angajatorul este iniţiatorul acestui proces, care nu trebuie privit ca sursa de beneficii doar pentru superior. Oricum, scopul aprecierii performanţelor nu trebuie resimţit doar pentru a sancţiona sau a concedia angajaţii, ci de a oferi drept suport pentru a creşte nivelul de performanţa al companiei.

Evaluarile ar trebui sa reprezinte atat un bilanţ al activitaţii desfaşurate in anul respectiv, cat şi un punct de plecare in stabilirea unor noi aşteptari reale pentru anul urmator. În urma acestor evaluari s-ar putea ca unele persoane cu performante deosebite sa beneficieze de recompensele stabilite la nivelul companiei.

Una din cele mai placute surprize pentru orice angajat este sa i se ofere in afara de multumiri, o promovare bine meritata ca recunoastere a evolutiei si dezvoltarii de peste an.Un lider cu calitati de management si leadership stie ca o echipa nu se angajeaza, ci se construieste si atunci cunoaste si importanta modurilor prin care poti sa-ti arati recunostinta fata de echipa ta.