Companiile nu sunt entitati fara chip, sunt grupuri de oameni reali. Astfel ca modul in care comunicam afecteaza procesele, eficienta si fiecare strat al unei companii. Criza prin care lumea trece la nivel mondial afecteaza societatea pe mai multe paliere, iar cel economic, al afacerilor, este unul dintre cele mai afectate. În acest context dificil, comunicarea cu angajatii, colaboratorii si partenerii de afaceri este deosebit de importanta. Asta pentru ca exista riscul sa se ia decizii bune de business, dar care sa nu fie comunicate sau sa fie comunicate prost, iar urmarile sa fie dramatice.
De ce e important sa pui accent pe comunicare
Toata activitatea organizata intr-o companie se bazeaza pe procesul de comunicare. Aceasta poate insemna orice, de la comunicarea manageriala la comunicarea tehnica cu furnizorii. Odata ce comunicarea devine neclara, sistemele de baza ale companiei risca sa se destrame.
Datele arata ca 60% dintre profesionistii in domeniul comunicarii interne nu masoara comunicarea la nivel intern. Dar, comunicarea este adezivul care uneste fragmentele dintr-un business si care da nota finala de perceptie pentru companie.

Conţinutul comunicarii in afaceri, in general, este dat de contextul particular in care acesta se desfaşoara. În prezent, indiferent ca vorbim de comunicarea scrisa sau verbala, ne referim la comunicarea la distanta deoarece situatia legata de epidemia cu coronavirus te determina sa adaptezi mesajul la contextul actual.
Comunicarea facuta corect poate fi un aliat bun si pe termen lung. Trebuie sa stii exact cum vrei sa fii perceput, care este mesajul sau care sunt principalele mesaje pe care vrei sa le transmiti. Orice afacere implica oameni şi asa cum se stie, oamenii reprezinta capitalul cel mai de preţ intr-o afacere.
De exemplu, momentul actual este unul in care poti pune accent pe latura umana, astfel cu ocazia Pastelui, bazeaza-te pe traditia de a face urari si poate de a trimite cadouri corporate de Paste si transmite mesaje speciale pentru angajati, colaboratori, parteneri de afaceri, catre acei oameni carora vrei sa le exprimi recunostinta, multumirea, gandurile tale frumoase.
3 motive sa acorzi importanta comunicarii in afaceri
Nu exista un manual care sa iti spuna Acest mijloc de comunicare in afaceri este cel mai bun. Dar, exista o multime de motive pentru care comunicarea in afaceri este vitala:
1. Consolidezi relatia cu clientii
O companie nu va reusi fara clientii sai, iar comunicarea cu acestia in mod eficient este, de asemenea, una dintre modalitatile esentiale de a crea loialitatea clientilor in afaceri. Fie ca vinzi sau livrezi produse sau servicii, trebuie sa asculti si sa intelegi nevoile clientilor tai si sa le oferi un serviciu excelent de comunicare, raspunzand la intrebarile lor. Atunci cand comunici cu ei, este esential sa fiti atenti, politicosi si eficienti.
2. Construiesti o echipa puternica
O companie are nevoie de lideri buni pentru a incuraja angajatii sa isi atinga obiectivele comune. Cu o comunicare deschisa, membrii unei echipe isi cunosc responsabilitatile si stiu cand cand trebuie sa ceara ajutor sau cand trebuie sa-l ofere. Mai mult decat atat, comunicarea profesionala poate dezvolta o atmosfera pozitiva la locul de munca. Cand echipa incepe sa se cunoasca, se intareste moralul echipei, care contribuie la productivitatea companiei.

3. Întaresti relatia cu partenerii
Lumea de afaceri de astazi se bazeaza pe relatii in atatea moduri. Indiferent daca negociezi un nou contract cu un furnizor sau discuti o eventuala colaborare, relatiile sunt fundamentul succesului. Comunicarea este baza relatiilor puternice. Un exemplu de creare a unei fundatii pentru succes ar putea fi trimiterea de cadouri corporate cu ocazia unei zile speciale sau intr-un moment important al business-ului, fara a incerca insa sa vinzi nimic.
Mesaje de Paste pentru colaboratori si partenerii de afaceri
Gestul de a oferi cadouri corporate este in sine unul frumos, dar in sfera afacerilor poate transmite uneori un mesaj gresit. De aceea, inainte de a trimite un cadou unui partener de afaceri, gandeste-te la un mesaj care sa se potriveasca momentului.
Noi ti-am pregatit mesaje pe care le poti transmite alaturi de cadouri corporate, fie pe care le poti transmite telefonic cu ocazia sarbatorii de Paste:
- Cu ocazia Sarbatorilor de Pasti, dorim sa va transmitem aprecirea pentru loialitatea cu care ne-ati onorat de-a lungul anilor. Va multumim pentru acest lucru si suntem mandri ca am avut sansa sa colaboram pe tot parcursul acestor ani! Paste Fericit!
- Hristos a Înviat! Va multumim pentru tot ce ati facut pentru parteneriatul nostru si va uram un Paste plin de fericire!
- Va multumim ca ne-ati oferit ocazia de a va pune la dispozitie serviciile noastre in ultimii ani. Dorim sa va multumim pentru incredere si sa va uram Paste Fericit!
- La radacina bucuriei se afla gratitudinea. Nu bucuria ne face recunoscatori, ci recunostinta ne umple de bucurie. Suntem recunoscatori pentru colaborarea noastra si va multumim pentru tot ce am realizat impreuna. Paste Fericit!
- Vrem sa va multumim si totodata sa va asiguram ca veti avea intotdeauna un partener de nadejde in compania noastra. Paste Fericit!
- Va multumim pentru incredere, pentru ca ati fost cu noi de la bun inceput, ne-ati sustinut in momentele dificile, de aceea va transmitem gandurile noastre bune si va uram un Paste Fericit!
Asa cum comunicarea este vitala in viata de zi cu zi, la fel se intampla si in lumea afacerilor. Companiile, ca si oamenii, trebuie sa comunice pentru a supravietui pe piata. Noi, Debonaire.ro, iti suntem alaturi in acest proces si te asiguram ca te vom ajuta cu cele mai frumoase cadouri corporate personalizate de Paste pentru experiente unice!