De ce conteaza cadourile corporate pentru angajati sau cum sa nu pierzi angajatii valorosi din companie

Imagineaza-ţi un job unde munca ta nu este apreciata, efortul tau trece neobservat, iar colectivul din care faci parte nu este format din oameni cu care rezonezi. Nu reprezinta tocmai jobul pe care l-ai visat si in care ţi-ai dori sa ramai pentru mult timp, nu-i asa? Cu siguranta, acesta nu este tocmai genul de mediu in care un angajat ar vrea sa lucreze, iar in calitate de manager, suntem convinsi ca nu ti-ar placea ca oamenii din echipa ta sa lucreze. Una dintre cele mai importante responsabilitaţi ale unui lider este sa-i faca pe angajaţii sai sa se simta apreciaţi, sa le arate ca fara ei, compania, departamentul, echipa nu ar functiona.


Angajatii implicati care se simt apreciati in compania din care fac parte pot realiza lucruri incredibile, isi vor depasi limitele, deoarece dau dovada de eficienta, productivitate si motivatie. Iar, o companie care are astfel de angajati va fi una profitabila si de viitor, deoarece nu vor exista fluctuatii de personal, conflicte si nemultumiri printre angajati. O afacere nu are cum sa fie profitabila daca oamenii de top, talentati, sunt nemultumiti de ceea ce fac pentru ca acest lucru se va vedea in rezultatele lor, indiferent de calitatile pe care le au. 


Foarte pe scurt, iata cateva motive care subliniaza importanta unor angajati multumiti:


  • angajatii dau dovada de eficienta si productivitate crescuta;
  • apare satisfactia la locul de munca;
  • se creeaza o echipa sudata;
  • angajatii capabili si talentati raman in companie multa vreme;
  • mediul de lucru este propice dezvoltarii.


Astfel, este important sa afli care sunt motivele pentru care oamenii de baza din companie sunt nemultumiti de munca pe care o fac si de intreaga activitate depusa. Odata ce ai aflat motivele, este mult mai usor sa gasesti solutii punctuale pentru a rezolva situatia intr-un mod favorabil. Oferirea unor cadouri corporate, pe langa alte moduri de a le arata sustinerea si aprecierea,  reprezinta un proces rapid si usor de a-ti motiva angajatii, de a le arata aprecierea pentru eforturile lor. Cu un pic de planificare si cateva detalii despre preferintele angajatilor poti face ca motivarea angajatilor prin cadouri corporate sa-ti iasa ca la carte.



Ce motive au angajatii care demisioneaza


Plecarea unui angajat bun afecteaza o companie mult mai mult decat s-ar crede. Începand cu banii cheltuiti pe recrutarea unui inlocuitor pana la scaderea motivatiei celorlalti, toate acestea sunt lucruri de care trebuie sa tii cont si pe care sa le prevezi in eventualitatea in care ramai fara un om de baza. Principalele motive pentru care un angajat se gandeste sa paraseasca actualul loc de munca au legatura cu salariul, cu atmosfera de lucru, cu implinirea pe plan profesional si chiar cu timpul liber ramas.


Iata motivele pentru care angajatii sunt demotivati si de ce oamenii pleaca de la un loc de munca:


  • Nu sunt platiti la nivelul pietei. Salariul este criteriul principal prin care cei mai multi angajati se simt apreciati, asa ca vor pleca cu prima ocazie daca simt ca nu sunt platiti la adevarata lor valoare.
  • Au un volum foarte mare de munca. Angajatii capabili vor primi intotdeauna mai mult de munca, acesta este mersul lucrurilor. Daca la inceput vor accepta, vazandu-l intr-un fel ca un mod de apreciere, odata cu trecerea timpului, inevitabil vor aparea nemultumirile.
  • Se simt ignorati sau neapreciati. Este un motiv des intalnit la angajatii care vin constant cu idei noi. Daca le sunt respinse din start ideile, fara macar sa verifici daca este vreuna fezabila, sunt mari sanse sa le tai aripile si sa-i faci sa-si caute un job in alta parte care le apreciaza entuzismul.
  • Nu mai cred in viziunea companiei sau nu mai au incredere in superiori. Și angajatii isi evalueaza compania din care fac parte si managerii, chiar daca acest lucru nu este chiar official. Daca rezultatele sunt negative, oamenii vor pleca sa lucreze pentru superiori sau pentru un angajator care prezinta mai multa incredere.
  • Nu le place atmosfera sau modul de lucru. Pe langa management, atmosfera de la locul de munca este foarte importanta pentru foarte multi angajati. Daca un angajat intra des in conflicte sau dimpotriva refuza interactiunea cu colegii, probabil ca va cauta cu siguranta un alt loc de munca.
  • Muncesc foarte mult. Pe langa salariu, timpul liber este esential pentru starea de bine a oricarui angajat. În calitate de manager, nu subestima importanta timpului liber, indiferent daca angajatii sunt multumimti de ceea ce fac. Pana ajung la burnout este doar un pas, iar odata ce un angajat a ajuns sa fie coplesit de taskuri si a obosit atat fizic, cat si psihic, nu prea mai exista cale de intoarcere, decat demisia.



De ce cadourile corporate pentru angajati conteaza si cum sa procedezi corect


Exista asa cum spuneam anterior, beneficii mari precum salarii competitive si program flexibil care ii pot atrage pe angajati sa vina in companie si sa ramana pe o perioada lunga de timp, dar exista si gesturi si mici atentii care ii pot face sa se simta apreciati pentru ceea ce fac, iar acestea sunt cadourile corporate


Cadoul este intotdeauna binevenit si nu doar la sarbatori sau de ziua de nastere a angajatului. Acestea pot fi folosite pentru a sarbatori obtinerea unor obiective, recomandarea unui nou angajat, pentru a recunoaste abilitatile cuiva care a invatat rapid sau dupa anumite perioade de timp petrecute in companie.


Pentru a avea cel mai bun impact cu cadouri coporate pentru angajati, iti recomandam sa urmezi cateva bune practici in timpul planificarii si alegerii produselor.


cadouri corporate


1. Gandeste-te la un buget, la fel cum a-i proceda pentru orice campanie de promovare sau alta initiativa de marketing care implica trimiterea de cadouri ca semn de apreciere a clientilor. Schiteaza obiectivele campaniei si stabileste modul prin care beneficiarii, adica angajatii, isi vor primi cadourile (de exemplu, un cadou plasat pe un birou poate neceasita un ambalaj special, in timp ce pentru angajatii care lucreaza de la distanta va trebui sa adaugi taxe de transport, ceea ce inseamna un cadou adecvat ce poate fi livrat in cateva zile).


2. Alege produse de calitate buna. Ca un cadou sa produca bucurie, ar trebui sa contina produse pe care beneficiarul nu le foloseste sau consuma in mod obisnuit. Acestea sunt de obicei produsele de colectie, rafinate sau produsele gourmet daca vorbim de cosuri corporate cu produse traditionale sau internationale. 


3. Opteaza pentru personalizarea cadoului. Alegerea unui un cadou personalizat arata intr-un fel ca iti cunosti angajatii si un interes pentru persoana lor dincolo de munca pe care o fac in companie. Alegand cadouri corporate personalizate vei face o impresie grozava. Exista mai multe moduri de a personaliza cadourile pentru angajatii tai si multe moduri creative de a aduce ideile de personalizare la viata. Noi, Debonaire.ro te ajutam sa fii aproape de echipa ta, fie ca lucrati de la birou sau de acasa.


4. Ofera cadouri corporate periodic. În cazul in care crezi ca este suficient sa oferi cadouri corporate de Craciun si de Paste, noi iti spunem sa reconsideri totusi acest gand. Atunci sunt momente in care fiecare angajat se asteapta sa primeasca un cadou, astfel elementul surpriza nu prea mai exista. Însa, daca iti setezi momente anume din an, in care sa faci acest cadouri, atunci efectul va fi cel scontat.


5. Nu uita pe nimeni. Indiferent ca vorbim de o companie mica, formata din cativa angajati sau de o afacere extinsa cu sute de angajati, nu uita pe nimeni. Chiar daca exista angajati preferati sau angajati pe care ii consideri foarte buni si nu ai vrea sa-i pierzi, acest lucru nu trebuie afisat direct deoarece vor aparea resentimente. Vestile circula usor si daca anumiti angajati afla ca s-au oferit cadouri, cei ramasi se vor simti jigniti si raniti, si probabil ca in viitor vor pleca.


Ține cont ca e la fel ca intr-o tranzactie de afaceri, trebuie sa te misti rapid altfel risti sa pierzi oamenii potriviti. Cadourile corporate pentru angajati in diverse momente din an sunt importante pentru ca ii vor face sa se simta vazuti si intelesi.