Ghidul cadourilor pentru clienti

Oferirea cadourilor in sfera corporate este un obicei practicat de tot mai multe afaceri. Daca pana nu de mult unii manageri le ofereau daruri angajatilor in preajma sarbatorilor de iarna sau angajatelor in luna martie, astazi se practica din ce in ce mai des si oferirea de cadouri pentru clienti. Totusi, fiind un subiect relativ nou despre care nu gasesti foarte multe informatii, s-ar putea sa iti fie dificil sa faci o alegere buna si poate ca te intrebi chiar daca ar trebui sa faci asta sau nu.

Raspunsul este DA

Nu exista nici un dubiu ca oferirea de cadouri clientilor este intotdeauna o idee buna. Asta deoarece este modul perfect de a-ti arata recunostinta si le demonstreaza faptul ca sunt importanti pentru tine si pentru afacerea ta. Cu siguranta le-ai oferit produse sau servicii calitative, care le-au adus valoare, dar o mica atentie sub forma unui cadou le arata ca iti pasa si este un gest personal care nu va trece neobservat. Prin urmare, daca iti pui intrebarea Ar trebui sa fac asta? raspunsul este cu siguranta, da.

NU tine cont de perioada

Momentul in care alegi sa le trimiti cadourile clientilor este la fel de important ca si cadourile in sine. Cel mai probabil te gandesti la Sarbatoarea Craciunului sau la Sarbatorile Pascale, dar tine cont de faptul ca la aceleasi momente se gandesc si ceilalti. Din acest motiv, aceste perioade sunt, in mod ironic, cele mai putin putin eficiente pentru daruirea unor cadouri. In schimb, daca alegi sa oferi cadouri intr-o alta luna decat Decembrie sau Martie-Aprilie vei iesi in evidenta facand un gest inedit si memorabil.

Spune DA creativitatii

Incearca sa nu te lasi prins in capcana clasicelor cadouri inscriptionate cu logo-ul companiei tale ca pixurile, ceasurile de birou sau calendarele de perete. Acest gen de cadouri nu sunt pentru destinatar, oricat de mult ti-ar placea sa crezi asta, ci pentru expeditor. In schimb, poti opta pentru inscriptionarea cadoului cu numele sau logo-ul clientului asa incat sa ii dai o nota personala si poti include un mesaj amuzant sau creativ care se potriveste cu profilul afacerii acestuia. Mai mult de atat, poti incerca sa afli care sunt preferintele, pasiunile sau hobby-urile acelei persoane si sa ii faci un cadou cu adevarat util.

NU fii zgarcit

Imagineaza-ti ca esti pus in situatia in care trebuie sa il scoti pe acel client la masa, in oras. Cat ai cheltui pentru un pranz copios intr-un restaurant de lux, la care serviti si un desert si o sticla de vin bun? Cam atat ar trebui sa cheltui si pe cadoul sau, cu atat mai mult cu cat impactul va fi mult mai mare decat al unui pranz care poate pana a doua zi ar fi uitat. Majoritatea companiilor incearca sa reduca la minim cheltuielile cu cadourile corporate, dar gresesc facand asta - daca produsele sau serviciile tale sunt de calitate, la fel trebuie sa fie si cadourile pe care le oferi. Iar daca nu esti dispus sa investesti o suma decenta in aceste cadouri, este mai bine sa nu le faci. Niste cadouri ieftine, cumparate in graba si care nu aduc valoare pot face mai mult rau decat bine imaginii companiei tale. De aceea iti recomandam sa apelezi la specialisti in acest domeniu si sa cumperi cadourile pentru clienti de la Debonaire!