Work life balance: 5 strategii pentru a face cele 5 zile de lucru mult mai placute

Se spune ca Blue Monday este doar un mit, insa multe persoane traiesc o stare de angoasa in fiecare duminica seara. Creierul intra intr-un mod extrem in prima zi din saptamana si face eforturi sporite pentru a intra in ritm si de a fi eficient. Tocmai de aici, starea neplacuta pe care multi o simt in fiecare luni. Munca are un rol important in viata noastra si nu este un cliseu, ci realitatea in care traim. Nu este o sarcina usoara obtinerea unui echilibru intre viata profesionala si viata personala, insa fiecare persoana trebuie sa faca tot posibilul pentru a obtine ceea ce americanii numesc: work life balance.


Mentinerea unui echilibru intre viata profesionala si cea personala nu este importanta doar pentru sanatate si mentinerea relatiilor cu cei apropiati, dar poate imbunatati, de asemenea, productivitatea la job si, in final, performanta. Daca oamenii nu considera ca munca este o corvoada, atunci vor lucra cu placere, vor face mai putine greseli si cu siguranta riscul de a pleca din companie este mult mai mic. 


Specialistii le spun strategii, dar tu le poti denumi cum doresti, atata timp cat le folosesti pentru a te bucura in toate cele 5 zile de lucru de momente frumoase, care iti transmit o stare de bine. Asadar, iata ce poti face pentru work life balance:


1. Fa acele lucruri placute pe care de obicei le faci in weekend


Daca obisnuiesti ca in weekend sa iesi la cinema, sa-ti inviti prietenii la un joc de societate, sa gatesti sau sa citesti o ora-doua, adica sa faci acele lucruri care iti fac placere, atunci incearca sa te bucuri de aceste lucruri si in celelalte zile, dupa ce te intorci de la job.



2. Nu te enerva, doar prioritizeaza


Știm. Fiecare saptamana incepe cu aglomeratia zilei de luni, lista plina cu taskuri de facut in saptamana ce tocmai a inceput, emailurile restante etc. Dar, in loc sa-ti pui aceasta incarcatura pe umeri tocmai din prima zi de saptamana, invata sa prioritizezi si stabileste pentru zilele urmatoare ce poti amana. Organizeaza si prioritizeaza, acesta e secretul. Sorteaza-ti emailurile si proiectele dupa nivelul de importanta si planifica acele lucruri ce pot fi facute in zilele urmatoare si pe tot parcursul saptamanii. Calitatea muncii tale se va imbunatati, iar sanatatea psihica va ramane... intacta. 


3. Rasfata-te cu ceva bun 


Uneori, lipsa de satisfactie provine de la rutina si monotonie. Dar, ghici ce! Esti singurul proprietar al vietii tale, iar daca vrei sa schimbi ceva, trebuie sa faci singur schimbarea. Indiferent daca este vorba de micul dejun, pranzu sau o gustare la birou, rasfata-te cu ceva bun. Ia-ti la birou nuci, migdale, fructele care iti plac, o ciocolata buna, gustari care stii ca iti dau un boost de energie atunci cand simti ca nu te mai poti concentra. Acestea sunt cateva dintre lucrurile acelea mici dar care te fac rapid sa treci prin zi cu zambetul pe buze.



4. Ia pauze scurte, vorbeste cu colegii la o cafea


Corpul uman nu a fost proiectat sa priveasca un ecran luminos ore intregi. Nu este bine pentru sanatate, nici pentru starea mentala. Pentru a combate acest lucru, poti lua in considerare organizarea timpului astfel incat sa iei pauze scurte, moment in care sa poti socializa cu colegii. Nu mai punem la socoteala faptul ca pentru a-ti stimula creativitatea ai nevoie de deconectare de la deadline-uri, retele de socializare si aplicatii. Sa iesi din rutina zilnica poate sa fie sursa ta de creativitate si de energie. Unele companii mari chiar ii ajuta pe angajati prin sedinte de masaj sau meditatie la birou, pentru a-i ajuta la calmare si eliminarea stresului.


5. Cumpara un lucru pe care ti-l doreai de mult


Chiar daca te gandesti ca in weekend vei avea mai mult timp sa cauti acel lucru pe care ti-l doresti de mult, poate nu ar fi rau sa-ti schimbi strategia si sa mergi la shopping dupa programul de la job. Faptul ca stii ca marti, miercuri sau joi vei merge sa-ti cumperi rochia preferata, cartile din wishlist, o decoratiune noua pentru casa sau mobilierul pentru balcon, iti va da o stare de bine in zilele de lucru din timpul saptamanii. 


Zilele de lucru din saptamana nu sunt usoare. Dar sta in putereafiecaaruia sa faca tot posibilul pentru a transforma aceste zile in zile frumoase. Meriti sa te simti bine, recunoscator si relaxat in fiecare zi. Sau cel putin macar intr-un anumit moment din zi. 


Daca esti angajator sau liderul unei echipe, incurajandu-ti oamenii sa se ingrijeasca si sa gaseasca echilibrul, vei limita semnificativ problemele de sanatate si absentele la birou. Acest lucru ii va aduce companiei mai multa eficienta si producitivitate in timpul orelor de lucru, iar oamenii se vor simti mai motivati si mai multumiti ca fac parte din aceasta cultura organizationala.


Daca vrei sa contribui in a le face o bucurie angajatilor, colaboratorilor sau partenerilor tai, in timpul saptamanii surpinde-i cu un cadou corporate sub forma unui cos cu bunatati. Noi, Debonaire.ro, te asiguram ca vom pune cele mai gustoase produse gourmet, de la ciocolata fina belgiana, cafea aromata, migdale caramelizate sau in crusta de ciocolata alba si multe alte specialitati pentru ca misiunea noastra este sa oferim experienta bunului gust!